  • Data: 2014-09-12 14:53:34
    Temat: Re: micro Mega hos
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Niewątpliwie, ale w takim razie po co mieszać światy i w środowisku
    > "omowym" pisać w datashitach o transkonduktancji tranzystora JFET
    > w siemensach? Bo w czym sobie czystość wody mierzą wodociągi, to
    > mnie średnio...

    W tym tranzystorze, to też jest kanał, którym coś płynie, więc...

    > Ktoś tu słusznie napisał, że napoprawniejsze w układzie SI jest
    > podawanie zużycia paliwa w metrach kwadratowych... :-)

    Jam ci to, nie chwaląc się, był.

    > Niezupełnie to samo, bo długośc fali zależy od ośrodka
    > i to uzasadnia istnienie osobnych pojęć.

    Brano po prostu 300 tysięcy km/s i niczym nie uzasadniano. W zakresie
    krótkofalowym (o, nawet nazwa odnosi się do długości) mówiono po prostu
    "tu Rozgłośnia Polska Radia Wolna Europa na falach krótkich 49, 39 i 25
    metrów". A na długich było "tu Warszawa na fali długiej 1321 i pół metra",
    co oznaczało częstotliwość (wzorcową!) 227 kHz. A jak się podzieli, to
    jest jeszcze 85,903 milimetry ponad te pół metra.

    > Herc to jest 1/sekunda, więc o sieci energetycznej mam zacząć
    > pisać 230V/50 dnoces? :-)

    Wzmiankowani Amerykanie w ogóle mieli, a może i jeszcze mają, jakieś
    uprzedzenie do tych herców. Na radiowych skalach pisali o kilocyklach
    i megacyklach (kc, Mc). Nawet w Głosie Ameryki czasem tak powiedzieli.

    Jarek

    --
    Člověk měl prázdný břich však víry byl pln
    uši měl otlačené od krátkých vln