  • 1. Data: 2014-09-09 10:48:18
    Temat: micro Mega hos
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Zanim zwrócę się do TI zapytam tu co to za jednostka "micro Mega hos" (w
    zasadzie micro z mega się znosi czyli pytam o hos :))

    W pdf w tabeli na stronie 5:
    http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp
    ?genericPartNumber=tps54361-q1&fileType=pdf

    Google mi wskazuje na jakieś miary czystości wody.
    Oni tam jakiś wzmacniacz na wodzie zrobili czy co?
    P.G.

  • 2. Data: 2014-09-09 11:01:58
    Temat: Re: micro Mega hos
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_(unit)#Mho

  • 3. Data: 2014-09-09 11:20:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_(unit)#Mho

    Dzięki.
    No to trafiłem jakiś zabytek klasy 0 opisany jednostką która została
    zniknięta w 1881r :).
    P.G.

  • 4. Data: 2014-09-09 17:37:57
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.09.2014 11:20, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >>
    > Dzięki.
    > No to trafiłem jakiś zabytek klasy 0 opisany jednostką która została
    No niekoniecznie, następny akapit w artykule na wiki wyjaśnia, że jednak
    czasem się używa "odwróconych ohmów", bo można S pomylić z innymi
    znakami. Z kolei tutaj http://tinyurl.com/lhdalss napisali, że lepsze
    jest S bo mho można pomylić z ohm ;) I tak wkoło Macieju.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-09-09 17:55:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z kolei tutaj http://tinyurl.com/lhdalss napisali, że lepsze jest S bo mho
    > można pomylić z ohm ;) I tak wkoło Macieju.

    Lada chwila będzie 50 lat mojej znajomości z omami ale mho (po polsku byłoby
    mo :)) zobaczyłem pierwszy raz.
    Zapytałem TI dlaczego używają tak starej jednostki do opisania nowych
    scalaków :).
    P.G.

  • 6. Data: 2014-09-09 21:52:19
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-09 11:20, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >>
    > Dzięki.
    > No to trafiłem jakiś zabytek klasy 0 opisany jednostką która została

    Ta dziwaczna jednostka jest ciągle używana jako miara czystości wody.
    Bardzo często czystość wody podawana jest poprzez jej przewodnictwo. Na
    amerykańskich butelkach często zamiast mikrosimensów są uMho.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2014-09-10 08:23:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Sep 2014 17:55:06 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > mo :)) zobaczyłem pierwszy raz.
    > Zapytałem TI dlaczego używają tak starej jednostki do opisania nowych

    Bo my zyjemy w strefie kultury SI, a oni nie :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-09-10 10:44:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Bo my zyjemy w strefie kultury SI, a oni nie :-)

    Ale w dalszej treści kart katalogowych potem są uS.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-09-12 12:09:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > No niekoniecznie, następny akapit w artykule na wiki wyjaśnia, że jednak
    > czasem się używa "odwróconych ohmów", bo można S pomylić z innymi
    > znakami.

    Swoją drogą, to po kiego grzyba w ogóle wprowadzono te dwie jednostki?
    Albo umawiamy się na omy, albo na siemensy i stosujemy konsekwentnie,
    ale po co mieć dwa? Sprawne posługiwanie się pojęciem "opornik o
    wartości 1 mikrosiemens" umiem sobie wyobrazić, to są rzędy wielkości
    od dawna stosowane przy kondensatorach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2014-09-12 13:05:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Swoją drogą, to po kiego grzyba w ogóle wprowadzono te dwie jednostki?

    Może komuś te simensy zdały się wygodne, tak jak innym omy?

> [...]
    > ale po co mieć dwa? Sprawne posługiwanie się pojęciem "opornik o
    > wartości 1 mikrosiemens" umiem sobie wyobrazić, to są rzędy wielkości

    Myśmy się umówili, by zużycie paliwa podawać w litrach na sto kilometrów.
    Amerykanie zaś mówią, ile mil im auto pojedzie na galonie. Podobny
    przypadek. Kiedyś też podawano długość fali, na której pracuje stacja
    radiowa. Zamiast, albo obok częstotliwości. Znów to samo.

    --
    Jarek