eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymgła i popierdalanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 41. Data: 2011-11-29 01:10:33
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-28, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    >>> Przy 150km/h hamujesz na 150 metrach? Szacun... Na sniegu to Ci pewnie
    >>> cztery wystarczają...
    >> Mniej wiecej tak wychodzi. Skoro na 100km/h trzeba 40-50m, to przy 150km/h
    >> powinno wystarczyc ok 100m.
    >> Oczyscie na suchym asfalcie.
    >
    > Na dziurostradzie lekko zwilżonej mgłą jakieś 120 metrów. Zostaje 30
    > metrów na reakcję.
    >
    > Uważam, ze to było i tak bezpieczniejsze niż zapieprzanie samemu z
    > prędkością 100km/h - bo widoczności we własnych światłach na 100
    > metrów na pewno nie miałem.


    Taaa. Spokojna jazda 150km/h versus zapieprzanie 100km/h :)

    Krzysiek Kiełczewski


  • 42. Data: 2011-11-29 17:36:54
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >>> a teraz zważ, że możesz trafić na debila bez p.mgłowych + tuningowane
    >>> pozycyjne wyglądające jak świeczki w latarence przy wozie konnym.
    >>
    >> Ale wtedy bym nie zapierdalał. A tu, mając jakieś 150 metrów do
    >> poprzednika i widząc jego światła, mogłem sobie pozwolić. Bo
    >> wiedziałem, że starczy mi miejsca, jakby on się w coś wpieprzył.
    >
    > 150 m starczy przy 150 km/h?
    > Ciekawe na co, chyba żeby się przeżegnać.
    >

    Eeee, na bardzo styk + nieco szczęścia starczy:
    Droga hamowania (sprawne hamulce, dobre opony, droga nieco wilgotna ale nie jak
    w czasie deszczu gdy jest warstewka wody -- liczymy 7m/s^2): 126m
    Droga reakcji (układu kierowca+hamulce -- liczymy 1s): 42m

    Zakładam widoczność 70m -- jak poprzednik zauważy przeszkodę to jego światła
    stopów zapalą się po 30m -- do trafienia przeszkody zostanie mu jeszcze ze 40m
    -- jemu wiele nie pomoże, ale jadący te 150m za nim ma szansę się zatrzymać.

    Oczywiście to jest jazda na krawędzi i wystarczy, że ten jadący z przodu zagapi
    się na sekundę i nawet stopy mu nie zaświecą albo sam jadący 150m za nim za
    sekundę odwróci uwagę i już się wbija.


    Czyli ogólnie słaby pomysł, ale nie jest się bez szans.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 43. Data: 2011-11-29 20:40:22
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
    news:9kdfq8-sfj.ln1@bozon.softax.pl...
    > Cavallino wrote:
    >> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    >> news:
    >>
    >>>> a teraz zważ, że możesz trafić na debila bez p.mgłowych + tuningowane
    >>>> pozycyjne wyglądające jak świeczki w latarence przy wozie konnym.
    >>>
    >>> Ale wtedy bym nie zapierdalał. A tu, mając jakieś 150 metrów do
    >>> poprzednika i widząc jego światła, mogłem sobie pozwolić. Bo
    >>> wiedziałem, że starczy mi miejsca, jakby on się w coś wpieprzył.
    >>
    >> 150 m starczy przy 150 km/h?
    >> Ciekawe na co, chyba żeby się przeżegnać.
    >>
    >
    > Eeee, na bardzo styk + nieco szczęścia starczy:
    > Droga hamowania (sprawne hamulce, dobre opony, droga nieco wilgotna ale
    > nie jak w czasie deszczu gdy jest warstewka wody -- liczymy 7m/s^2): 126m
    > Droga reakcji (układu kierowca+hamulce -- liczymy 1s): 42m

    1 s to za mało, a i tak z rachunków wynika że 18 metrów za mało tego
    dystansu.

    >
    > Zakładam widoczność 70m -- jak poprzednik zauważy przeszkodę to jego
    > światła stopów zapalą się po 30m

    Chyba że nie zauważy tylko w nią wjedzie - o takim właśnie przypadku podczas
    mgły trzeba mówić.


  • 44. Data: 2011-11-30 11:53:53
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
    > news:9kdfq8-sfj.ln1@bozon.softax.pl...
    >> Cavallino wrote:
    >>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    >>> wiadomości news:
    >>>
    >>>>> a teraz zważ, że możesz trafić na debila bez p.mgłowych +
    >>>>> tuningowane
    >>>>> pozycyjne wyglądające jak świeczki w latarence przy wozie konnym.
    >>>>
    >>>> Ale wtedy bym nie zapierdalał. A tu, mając jakieś 150 metrów do
    >>>> poprzednika i widząc jego światła, mogłem sobie pozwolić. Bo
    >>>> wiedziałem, że starczy mi miejsca, jakby on się w coś wpieprzył.
    >>>
    >>> 150 m starczy przy 150 km/h?
    >>> Ciekawe na co, chyba żeby się przeżegnać.
    >>>
    >>
    >> Eeee, na bardzo styk + nieco szczęścia starczy:
    >> Droga hamowania (sprawne hamulce, dobre opony, droga nieco wilgotna
    >> ale nie jak w czasie deszczu gdy jest warstewka wody -- liczymy
    >> 7m/s^2): 126m
    >> Droga reakcji (układu kierowca+hamulce -- liczymy 1s): 42m
    >
    > 1 s to za mało,

    Zakładam że jak ktoś tak daje to jest jednak skupiony na jeździe. Czas od
    zdarzenia do przekazania sygnału nerwowego do stopy jakieś 0.7s i 0.3s na
    wciśnięcie.

    > a i tak z rachunków wynika że 18 metrów za mało tego
    > dystansu.
    >
    >>
    >> Zakładam widoczność 70m -- jak poprzednik zauważy przeszkodę to jego
    >> światła stopów zapalą się po 30m
    >
    > Chyba że nie zauważy tylko w nią wjedzie - o takim właśnie przypadku
    > podczas mgły trzeba mówić.


    Dlatego mówię, że nie jest się bez szans tak jakby jechać "w ciemno" -- ale i
    tak pomysł z cyklu słabych.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 45. Data: 2011-12-02 14:31:22
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof 45 wrote:
    > Marek Dyjor napisał(a):
    >> no wg warunków do 100 albo nawet i do 60 :) jak widać tylko przed
    >> maską :)
    > Na autostradzie nie ma bezpiecznej prędkości gdy widoczność jest
    > fatalna. Strach jechać szybko i strach jechać wolno. No chyba że jesteś w
    > środku peletonu który sie nawzajem widzi.

    Warto jednak mieć sprawne i włączone światła przeciwmgielne bo wtedy ktoś
    nas zauważy z tyłu.

    Większość wypadku na autostradach wynika podejrzewam właśnie z głupoty i
    niedostosowania prędkości.


    Do dzisiaj wspominam jak koszmar jazdę autostradą przez Austrię, noc ulewa
    jak diabli wiatr ciemno ni chucha i wariaci popierdalający ile bozia dała w
    garkach z odstępami po kilka metrów, w tę samą noc wypadku w Austrii zginął
    jakiś polski piłka. Jak kogoś zarzuci to mamy piękny klasyczny karambol na
    kilknaście wozów i klilka trupów.


  • 46. Data: 2011-12-02 16:29:48
    Temat: Re: mgła i popierdalanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w wiadomości
    Cavallino wrote:
    >>> Droga reakcji (układu kierowca+hamulce -- liczymy 1s): 42m
    >> 1 s to za mało,

    >Zakładam że jak ktoś tak daje to jest jednak skupiony na jeździe.
    >Czas od

    i wlasnie - niekoniecznie jest. zalezy jaka ta mgla, ile bylo powodow
    do skupienia, jak dawno..

    >zdarzenia do przekazania sygnału nerwowego do stopy jakieś 0.7s i
    >0.3s na wciśnięcie.

    I tu jest dodatkowy czynnik - od wyraznego sygnalu do wcisniecia.
    Tymczasem we mgle wszystko niewyrazne :-)

    Czasem mgla rzadka, stopy silne, zakret lekki czy dolek, widac ze tam
    wypadek.
    Kiedy indziej mgla zgestnieje, ten z przodu zdejmie noge z gazu, widac
    go coraz gorzej, zanim sie zorientujesz ze sie zbliza a nie oddala ...
    to juz moze byc za pozno :-)


    Tak czy inaczej - teoretyzowac sobie mozemy, nierzadko sam jade "we
    mgle" 100 czy wiecej, bo to tylko lekka mgielka, a potem gazety pisza
    ze znow setka osob w karambolu uczestniczyla :-)

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: