-
1. Data: 2011-11-27 19:48:23
Temat: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Darek" <b...@w...pl>
CZytałem niżej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zwłaszcza ilości
paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
Mam cos takiego samochód Peugeot 307HDI, który ma FAP
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn który ma "poprawić jakoś spalin"
Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy
dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?
-
2. Data: 2011-11-27 20:04:53
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
> Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
> który ma "poprawić jakoś spalin"
Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu. Ten
płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do zbijania się
sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się przepala przy mniejszej
temperaturze i co za tym idzie, proces przebiega szybciej. Ale, w tym
procesie wypalania, z tlenku ceru pozostaje na plastrze sam cer, który
można usunąć tylko mechanicznie -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś
czas (80/120/180tkm), lub jego czyszczenia.
> Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
> czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?
Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w wersji
bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce, przy tankowaniu
mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do szybszego "zużycia" filtra.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
3. Data: 2011-11-27 20:22:09
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Myjk wrote:
> Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
>
>> Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
>> który ma "poprawić jakoś spalin"
>
> Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
> Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
> zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
> przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
> przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
> pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
> -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
> jego czyszczenia.
>
>> Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
>> czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?
>
> Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
> wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
> przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
> szybszego "zużycia" filtra.
a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?
-
4. Data: 2011-11-27 21:07:00
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-11-27 20:22, Marek Dyjor pisze:
> Myjk wrote:
>> Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
>>
>>> Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
>>> który ma "poprawić jakoś spalin"
>>
>> Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
>> Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
>> zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
>> przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
>> przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
>> pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
>> -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
>> jego czyszczenia.
>>
>>> Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
>>> czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?
>>
>> Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
>> wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
>> przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
>> szybszego "zużycia" filtra.
>
> a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest
ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.
Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za
50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
5. Data: 2011-11-27 21:18:58
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Darek" <b...@w...pl>
> Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
> paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest
> ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.
Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak piszesz
> Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
> tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za
> 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
> kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości włąsnie
aby plynu starczyło na więcej
-
6. Data: 2011-11-27 21:31:58
Temat: Re: ilo?? paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-11-27 21:18, Darek pisze:
>> Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
>> paliwa i ilo?? eolysa (jaki ma by? podany do baku) prawdopodobnie jest
>> ustalana na podstawie odczytu r?nicowego z p?ywaka.
>
> Dosta?em sprzeczne informacj? - jeden sta?a dawka, drugi tak jak piszesz
>
>> Wg moich mechanik?w, ca?o?? dzia?a wystarczaj?co dok?adnie je?li si?
>> tankuje sensowne ilo?ci. Za to m?ci si? przy studenckim tankowaniu "za
>> 50z?". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo?? przejechanych
>> kilometr?w i pojawiaj? si? problemy z filtrem.
> Nie wiem kto ma racj? ale staram si? tankowa? jak nawi?ksze ilo?ci w??snie
> aby plynu starczy?o na wi?cej
>
>
Powiem tak. Ja u siebie FAP nie mam więc tematu nie drążyłem zbytnio. Z
premedytacją szukałem wersji 2.0 RHY 90KM, by tego nie miała (tak samo
jak dwumasy w kole zamachowym).
Przeszukaj sobie forum peugeot-klub.pl - to skarbnica wiedzy. Tematów o
FAP też było sporo. I wiele tam zostało wyjaśnione.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
7. Data: 2011-11-27 22:33:31
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 27-11-2011 o 19:48:23 Darek <b...@w...pl> napisał(a):
> CZyta?em ni?ej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zw?aszcza ilo?ci
> paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
> Mam cos takiego samochód Peugeot 307HDI, który ma FAP
> Tyle co wiem do paliwa jest dodawany p?yn który ma "poprawiae jako?
> spalin"
> Podczas dowolnego tankowania jest dodawana sta?a ilo?ae tego p?ynu, czy
> dodawana jest okre?lona porcja w zale?no?ci od ilo?ci paliwa?
>
W hdi kalkulator przelicza ilość płynu w zależności od ilości
zatankowanego paliwa. Ilość ta jest wielokrotnością pojemności skokowej
pompy dozującej.
W silnikach dv6 (1.4 i 1.6) pompa ma pojemność 6.45 mm3.
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chro
me=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5L
WE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US
Pzdr
TG
-
8. Data: 2011-11-27 22:42:35
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Darek wrote:
>> Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka
>> wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku)
>> prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z
>> pływaka.
>
> Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak
> piszesz
>> Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
>> tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu
>> "za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
>> kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
> Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
> włąsnie aby plynu starczyło na więcej
generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)
-
9. Data: 2011-11-28 11:38:23
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "MiKhau" <J...@w...pl>
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chro
me=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5L
WE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US
Genialna literatura ! Myślę, że obowiazkowa dla użytkowników DV6 chcących
"coś więcej" niż używać (np. poczyścić, naprawić, sprawdzić).
Dziekuję za linka
MK
-
10. Data: 2011-11-28 13:22:37
Temat: Re: ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Od: "Darek" <b...@w...pl>
>> Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
>> włąsnie aby plynu starczyło na więcej
>
> generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)
TAk robię - ale czy to nic nie zmieni jak będę tankował za około1,5kzł -
głównie chodzi o długość na jki starczy ten płyn