    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: metodologia rozwiązywania zadań
    Date: Sat, 24 Mar 2012 08:57:05 +0100

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 20:33:27 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):
    > jest taki mostek:
    > http://e-serwis.org/smietnik/mostek.PNG
    > zasilanie sinusoidalne,
    > pytanie jak wyliczyć napięcie między punktami A i B...
    > ja wiem, że to Ur2-Uc2, ale problem w tym jak wyjaśnić to komuś kto nie
    > czaii... lajkowi który wziął korepetycje?

    Normalnie - napiecie to roznica potencjalow.
    Jesli potrafisz wydzielic jakis jeden wezel odniesienia, to wystarczy
    obliczyc napiecia dwoch interesujacych punktow wzgledem niego, a nastepnie
    odjac.

    Przy pradzie zmiennym i elementach RLC trzeba uwzgledniac przesuniecie fazy
    przy obliczeniach i odejmowaniu.

    > normalnie mamy oczko i suma napięć w oczku równa się zeru... R1 R2 C1 C2
    > tworzą oczko, suma napięć 0...

    Tu ci to niewiele da. W jednej galezi masz napiecie takie jak zasilania, w
    drugiej takie jak zasilania, w oczku sie oba odejmuja i faktycznie wychodzi
    zero. Ale madrzejszy od tego nie bedziesz.

    To dopiero w bardziej skomplikowanych ukladach, gdzie trzeba skorzystac z
    metody oczkowej (lub napiec wezlowych).

    > ale pomiędzy punkami A i B nie ma elementów, nie można więc mówić o oczku,

    Dzieki czemu jest latwiej. Jakby tam byl jakis element, to bardzo utrudnia.

    J.