  • 1. Data: 2012-03-23 20:33:27
    Temat: metodologia rozwiązywania zadań
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jest taki mostek:
    http://e-serwis.org/smietnik/mostek.PNG
    zasilanie sinusoidalne,
    pytanie jak wyliczyć napięcie między punktami A i B...
    ja wiem, że to Ur2-Uc2, ale problem w tym jak wyjaśnić to komuś kto nie
    czaii... lajkowi który wziął korepetycje?

    normalnie mamy oczko i suma napięć w oczku równa się zeru... R1 R2 C1 C2
    tworzą oczko, suma napięć 0...
    ale pomiędzy punkami A i B nie ma elementów, nie można więc mówić o oczku,
    jak to sensownie objaśnić lajkowi, żeby załapał i sobie poradził z innymi
    "kłodami Tuska"?

    druga sprawa, wiem, że pewnie istnieje sto milionów książek, a w każdej z
    nich napisano jakieś szczątkowe informacje, po złożeniu których przez rok
    składania może bym i zczaił o co chodzi... ale...

    proszę uprzejmie o napisanie mi jak nazywają się impedancje admitancje i
    takie różne przy wyliczeniach dla prądu sinusoidalnego? wszystko mi się
    pomieszało i pozapominałem...

    HELP!

  • 2. Data: 2012-03-23 20:54:03
    Temat: Re: metodologia rozwiązywania zadań
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jeszcze coś,
    przerysowałem, ale nie kompletne to chyba jest:
    http://e-serwis.org/smietnik/wykres.PNG
    pytanie główne, co to za wykres? co jest na osiach, co on przedstawia? jak
    takie wykresy się rysuje? gdzie jest błąd i jak go poprawić?

  • 3. Data: 2012-03-23 21:14:21
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > pytanie główne, co to za wykres? co jest na osiach, co on przedstawia? jak
    > takie wykresy się rysuje? gdzie jest błąd i jak go poprawić?

    Witam
    Wykres wskazowy.
    Dowolny podręcznik teroii obwodów plus odświeżenie wiedzy o liczbach
    zespolonych. Nowych podręczników nie znam, więc nic konkretnego nie polecę.
    PP

  • 4. Data: 2012-03-23 21:28:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może jakby wleść w wyjaśnienie potencjały?
    można by powiedzieć/wyliczyć potencjał A i B,
    a napięcie to różnica potencjałów... tylko jak się liczy potencjał?

  • 5. Data: 2012-03-23 21:31:09
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://e-serwis.org/smietnik/mostek.PNG
    kurde to napięcie chyba jednak stałe, jak wyliczyć napięcie na kondziorach?

  • 6. Data: 2012-03-23 22:23:35
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > kurde to napięcie chyba jednak stałe, jak wyliczyć napięcie na kondziorach?

    Q=CU + zasada zachowania ładunku.

    PS Czy Ty aby nie studiujesz elektroniki? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 7. Data: 2012-03-23 23:46:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501"
    > http://e-serwis.org/smietnik/wykres.PNG
    > pytanie główne, co to za wykres? co jest na osiach, co on przedstawia? jak
    > takie wykresy się rysuje? gdzie jest błąd i jak go poprawić?

    http://www.megastyl-bis.pl/szkola/pliki_zsz/Polaczen
    ie_rownolegle_RLC.pdf

    Robert

  • 8. Data: 2012-03-24 08:26:48
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.megastyl-bis.pl/szkola/pliki_zsz/Polaczen
    ie_rownolegle_RLC.pdf

    dzięki, dla równoległego jest prosto, ale jak jest dla szeregowego
    połączenia RLC? nie mogę znaleźć odpowiedniego PDFa

  • 9. Data: 2012-03-24 08:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 20:33:27 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):
> [...]
    > ja wiem, że to Ur2-Uc2, ale problem w tym jak wyjaśnić to komuś kto nie
    > czaii... lajkowi który wziął korepetycje?

    Normalnie - napiecie to roznica potencjalow.
    Jesli potrafisz wydzielic jakis jeden wezel odniesienia, to wystarczy
    obliczyc napiecia dwoch interesujacych punktow wzgledem niego, a nastepnie
    odjac.

    Przy pradzie zmiennym i elementach RLC trzeba uwzgledniac przesuniecie fazy
    przy obliczeniach i odejmowaniu.

    > normalnie mamy oczko i suma napięć w oczku równa się zeru... R1 R2 C1 C2
    > tworzą oczko, suma napięć 0...

    Tu ci to niewiele da. W jednej galezi masz napiecie takie jak zasilania, w
    drugiej takie jak zasilania, w oczku sie oba odejmuja i faktycznie wychodzi
    zero. Ale madrzejszy od tego nie bedziesz.

    To dopiero w bardziej skomplikowanych ukladach, gdzie trzeba skorzystac z
    metody oczkowej (lub napiec wezlowych).

    > ale pomiędzy punkami A i B nie ma elementów, nie można więc mówić o oczku,

    Dzieki czemu jest latwiej. Jakby tam byl jakis element, to bardzo utrudnia.

    J.

  • 10. Data: 2012-03-24 10:48:31
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    > pytanie główne, co to za wykres? co jest na osiach, co on przedstawia?
    > jak takie wykresy się rysuje? gdzie jest błąd i jak go poprawić?
    Zauważ, że napięcie na wszystkich elementach jest takie samo.
    A dalej to już tylko podróż do liceum:
    http://www.lowielun.home.pl/absolwent/konferencjafiz
    ykow/fazowe.doc