  • 61. Data: 2010-01-20 13:57:32
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-18 22:17, DoQ pisze:

    > Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak
    > twierdze.

    No już bałem się, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejętnym
    hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód
    prowadzi rycerz Jedi.

    A.

  • 62. Data: 2010-01-20 14:02:47
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-20 13:54, Axel pisze:
> [...]
    > domow.
    > Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i
    > depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o
    > auto jadace z przeciwka, obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto
    > prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne
    > ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi
    > puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.
    > Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

    Mając ABS po zahamowaniu rzuciło ją na drugi pas? Co to za samochód?

    A.

  • 63. Data: 2010-01-20 14:04:16
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-18 02:31, złoty pisze:

    > ..w kilkunastu autach?! Hmm..to mozliwe. Ale..bardzo malo prawdopodbne..

    No dziwne, ale skoro nie działa to coś musi być na rzeczy.

    A.

  • 64. Data: 2010-01-20 14:09:34
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-18 08:21, Olleo pisze:

    > Niektorzy zbyt mocno wierza w marketingowy belkot. ABS nie pozwoli
    > zablokowac kol podczas hamowania, co zapobiegnie poslizgowi wzdluznemu
    > opony... ale nie bedzie mialo wplywu na poslizg boczny. Dlatego ta
    > kierowalnosc jest w naprawde malym zakresie - im wieksza predkosc i im
    > bardziej sliska droga, tym mniejszy zakres.

    Jedziesz z prędkością x w zakręcie siła jest na tyle duża, że można
    zerwać przyczepność i wpaść w uślizg boczny. Hamując z ABS może uda się
    na tyle wytracić prędkość, że do uślizgu bocznego nie dojdzie.

    Hamując bez ABS koła się blokują i mamy poślizgi wzdłużne boczne jakie
    tylko chcesz. Auto tańczy po całej drodze.

    > Dla niekumatych - wjedzcie sobie za szybko w zakret samochodem
    > podsterownym - czy hamujac, czy bez sprzegla, czy tez z gazem - i tak
    > wyjedziecie w kartofle ;P

    Może uda się utracić na tyle prędkość, że do tego nie dojdzie.

    A.

  • 65. Data: 2010-01-20 15:03:16
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Tylko pytanie ile by kosztowało ją władowanie się z pełną prędkością w to
    > co skłoniło ją do depnięcia po hamulcach (pomijając sytuację gdy hamowała
    > niepotrzebnie, bo np. przestraszyła się szmaty lezącej na
    > drodze).

    Przestraszyla sie samochodu jadacego przed nia (lekko przyhamowal) i
    nacisnela na hamulec. A jak juz nacisnela, to nie puscila do konca ;-)

    --
    Axel

  • 66. Data: 2010-01-20 15:17:24
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości news:hj6utn$6t2>>
    Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

    > Mając ABS po zahamowaniu rzuciło ją na drugi pas? Co to za samochód?

    Może był lód na drodze?

  • 67. Data: 2010-01-20 16:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>
    > Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i
    > ogrodzenia domow.

    prosty odcinek rozumiem ?

    > Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie
    > przestraszyla i depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly
    > pas, zahaczyl naroznikiem o auto jadace z przeciwka,

    lewym przednim rozumiem ?

    Dalej to juz moglo byc roznie bo sily dodatkowe zadzialaly.

> [...]
    >puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.

    > Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

    Auto ma ABS ?

    Panika to jedno, ale zasadniczo jednak po zablokowaniu kol auto
    kontynuje jazde prosto.
    Moze lekko obracac - grubsze efekty to jesli podloze nierowno
    przyczepne, moze sie troche zsuwac na bok - ale nie jest to jakies
    trudne do opanowania.

    Gorzej jesli od obrotu sie zaczelo.

    J.

  • 68. Data: 2010-01-20 18:05:09
    Od: karbar <k...@w...pl>

    to pisze:

    > Skup się. Z ABS trochę hamujesz i masz sterowne auto. Bez ABS albo nie
    > hamujesz i masz sterowne auto ale praktycznie nie zwalniasz, albo
    > hamujesz i jedziesz gdzie Cię auto poniesie.

    ...w teorii.

    ABS nie pozwala zablokować się kołu kręcącemu, ale nie wie, że koło może
    kręcąc się równocześnie ześlizgiwać w bok. W praktyce może się zdarzyć,
    że ABS pracuje, koła się nie blokują, ale i tak przyczepność opony jest
    niewystarczająca żeby jednocześnie "trochę" hamować i trzymać się toru
    jazdy -> auto się ześlizguje na kręcących kołach.

  • 69. Data: 2010-01-20 18:54:48
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-20 15:17, Jan Kowalski pisze:
    > Użytkownik "Arek (G)"<a...@b...pl> napisał w wiadomości news:hj6utn$6t2>>
    > Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

    > Może był lód na drodze?

    I co to zmienia?

    A.

  • 70. Data: 2010-01-20 21:38:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > No już bałem się, że zabraknie tego tajemnego stwierdzenia o umiejętnym
    > hamowaniu. Warto dodać, że działa tylko w przypadku gdy samochód
    > prowadzi rycerz Jedi.

    http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    Wiesz, bardziej wierze temu co sam doświadczyłem i temu kto
    zorganizował rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

    Pozdrawiam
    Paweł