  • 71. Data: 2010-01-20 21:45:08
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > I co to zmienia?

    ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie
    posiada to utrzymanie kierunku w tych samych warunkach jest utrudnione.
    Proste i logiczne, czyz nie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 72. Data: 2010-01-20 22:31:39
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    DoQ pisze:

    > http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    > Wiesz, bardziej wierze temu co sam doświadczyłem i temu kto
    > zorganizował rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

    LOL - jak wyjaśnisz, że te wyniki zniknęły z wiki? Zmowa jakaś? :)
    Zgadzam się z Tobą, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż
    opowieści trolli z z pms :) Osobiście mogę pomóc zweryfikować
    pewne rzeczy, ale to nadal nie gwarantuje obiektywnej oceny "testu" ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 73. Data: 2010-01-20 22:34:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Artur Maśląg pisze:

    abs/
    > LOL - jak wyjaśnisz, że te wyniki zniknęły z wiki? Zmowa jakaś? :)

    A to bylo na Wiki kiedys?:)

    > Zgadzam się z Tobą, że rzetelny test może być bardziej wiarygodny, niż
    > opowieści trolli z z pms :) Osobiście mogę pomóc zweryfikować
    > pewne rzeczy, ale to nadal nie gwarantuje obiektywnej oceny "testu" ;)

    To co kamera, miarka, slupki itp?:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 74. Data: 2010-01-20 23:06:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 21:45:08 +0100, DoQ napisał(a):

    > ABS pomaga utrzymac kierunek przy hamowaniu, wiec skoro samochod go nie

    Nie pomaga ;)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 75. Data: 2010-01-20 23:14:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie pomaga ;)

    Alez pomaga :)
    Dzis na ten przyklad zjedzalem w dol po kolei 2ma 206tkami po oblodzonym
    sniegu (pol na pol snieg/lod) i bawilem sie troche. Ta z ABS w momencie
    gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu
    ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu.
    W sumie to oczywiste i proste jak... :P

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 76. Data: 2010-01-20 23:39:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 23:14:31 +0100, DoQ napisał(a):

> [...]
    > gwaltownego hamowania utrzymywala kierunek na wprost, ta bez ABSu
    > ciagnela wyraznie w kierunku plotu gdzie na drodze lezalo troche sniegu.

    Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

  • 77. Data: 2010-01-20 23:48:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

    Ja pisze o hamowaniu (Axel pisal o gwaltownym hamowaniu).

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 78. Data: 2010-01-21 02:32:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 23:39:41 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Mowa o tym, jak Ci bez hamowania d... zarzuca.

    Jak juz zarzuca to moze i za pozno, ale dzis skorzystalem ze swiezego
    sniegu - od samego samowania nie zarzuca, i mozna jedna strona po
    sniegu a druga po czarnej koleinie i tez nie obraca.

    J.

  • 79. Data: 2010-01-21 08:23:41
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 20 Sty, 21:38, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    > Wiesz, bardziej wierze temu co sam doświadczyłem i temu  kto
    > zorganizował rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

    Witam,

    Co i raz czytam te wieści o wadach ABSu i sam już sobie nie wierzę.
    Spotkała mnie taka sytuacja: leciałem dość szybko (nie wiem ile, ale
    więcej niż 30km): zaśnieżoną uliczką, dojeżdżałem do skrzyżowania
    (skrzyżowanie w dole było) i okazało się, że przez 20-30m przez
    skrzyżowaniem zaczynał się lód. No to w hamulec lekko ABS się włącza
    hamuję. Ale widzę że nic z tego to mocniej go wcisnąłem, ABS nie
    odbiją czuję koła są zblokowane - czy ja mam jakiś inny ABS? Może są
    różne jego wersje?

    Skończyło się tak, że niezdązyłem i na 2 m przed wcisnąłem pedał gazu
    i przeleciałem przez skrzyżowanie (napęd 4x4 dał radę na lodzie :D) -
    miałem kupę szczęście bo nic nie leciało z boków :)

    Podsumowując: u mnie ABS blokuje koła jak go się dobrze przyciśnie na
    lodzie :)

    Jacek

  • 80. Data: 2010-01-21 12:21:43
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-20 21:38, DoQ pisze:

    > http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    > Wiesz, bardziej wierze temu co sam doświadczyłem i temu kto zorganizował
    > rzetelnie test niż przeciętnemu trollowi z PMSu.

    Na suchym asfalcie ABS wypadł lepiej. Brak testu na mokrym.

    Co znaczy na śniegu? Jest różnica pomiędzy ubitym śniegiem a zaśnieżoną
    drogą. W drugim przypadku faktycznie pchany śnieg na zblokowanych kołach
    pomaga. Ale takie sytuacje na drogach prawie się nie zdarzają.

    Co do lodu owszem, ale kto jeździ szybko na lodzie? I kto gwałtownie
    hamuje na lodzie?

    Wracając do artykułu, autor miesza swoje wyobrażenie z rzeczywistością.
    System ABS systemowi ABS równy nie jest. To głupienie na nierównej
    drodze - może w starszych rozwiązaniach. Nowsze jakoś całkiem dobrze
    dają sobie z tym radę.

    Tak zupełnie na marginesie. Testowałem hamowanie z omijaniem przeszkody
    na macie poślizgowej polewanej wodą. Auto hamowało całkiem przyzwoicie,
    czego nie można było powiedzieć o samochodach bez ABS, tam był balet.

    Tak więc zamiast wierzyć w moc rycerzy Jedi, protestuj sam, użyj
    własnego umysłu. Tak będzie na pewno dla Ciebie bezpieczniej.

    A.