  • 51. Data: 2010-01-18 21:55:43
    Temat: Re: media o technice jazdy zimą
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

    > Po oblodzonej nawierzchni? Tarcie bez ABSu skroci droge o te 50%.

    Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz się szybciej nie
    hamując wcale niż hamując z ABS? Ciekawa teoria.

    --
    cokolwiek

  • 52. Data: 2010-01-18 22:09:09
    Temat: Re: media o technice jazdy zimš
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Axel pisze:

    > Wlasnie tydzien temu zona mojego kumpla z pracy zastosowala sie do
    > cytatu... naprawa samochodu bedzie kosztowala 7 kzl + naprawa samochodu
    > jadacego z przeciwka z OC. Ogrodzenie, w ktorym wyladowala na koniec na
    > szczescie nie ucierpialo...
    > Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

    Tylko pytanie ile by kosztowało ją władowanie się z pełną prędkością w
    to co skłoniło ją do depnięcia po hamulcach (pomijając sytuację gdy
    hamowała niepotrzebnie, bo np. przestraszyła się szmaty lezącej na drodze).

  • 53. Data: 2010-01-18 22:17:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Twierdzisz, ze jak na oblodzonej nawierzchni zatrzymasz się szybciej nie
    > hamując wcale niż hamując z ABS? Ciekawa teoria.

    Hamujac umiejetnie bez ABS zatrzymasz sie szybciej niz z ABS - tak twierdze.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 54. Data: 2010-01-18 22:27:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kamil pisze:
    > "złoty" <g...@g...pl> wrote in message

    > I pewnie dlatego zrezygnowano z niego w F1, bo za bardzo ulatwial zycie
    > kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego
    > internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.

    Poczucie własnej wspaniałości to bardzo powszechna cecha wśród kierowców.
    Do tego dochodzą jeszcze przekonania które zdezaktualizowały się jakieś
    30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogę hamowania i mamy modelowego
    mistrza kierownicy.

    A na dowód swojej absolutnej racji mogą zaprezentować że samochód z ABS
    w kopnym śniegu albo miękkim piachu istotnie hamuje dłużej - przecież to
    warunki w których każdego dnia unika się wielu wypadków grożących śmiercią.

  • 55. Data: 2010-01-19 00:03:29
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Poczucie własnej wspaniałości to bardzo powszechna cecha wśród kierowców.

    noo..to juz wiem skad u Ciebie ten "mentorski" ton.

    > Do tego dochodzą jeszcze przekonania które zdezaktualizowały się jakieś
    > 30 lat temu o tym że ABS wydłuża drogę hamowania i mamy modelowego
    > mistrza kierownicy.

    ..serio? A ze tak spytam..skad to wiesz? 30 lat temu..to byl koniec lat
    '70 i o ile mnie pamiec nie myli..wyposazone w ten system byly
    najbardziej luksusowe wersje mercedesa i BMW. I byly to rozwiazania dosc
    prymitywne. Tomku.. moze doucz sie czegos z tej motoryzacji.. Z
    ciekawosci spytam..miales wowczas juz PJ? I widywales na codzien ulice
    pelne aut z ABS na wyposazeniu? ..hehe..wez przestan

> [...]
    > warunki w których każdego dnia unika się wielu wypadków grożących śmiercią.

    ..alez skad Tomku. Wystarczylo byc w Krakowie kilkanascie (a moze i 10)
    dni temu, gdy padala marznaca mzawka, tworzaca w kontakcie z jezdnia
    super lodowa pokrywe. Warto bylo poogladac hamowanie w wykonaniu
    "kierownikow" ufnych w swoj ABS.. :)
    A nie..sorry..o lodzie nic nie mowiles, wiec prawdopodobnie jeszcze nie
    wiesz, iz na lodzie ABS to tez nie bardzo Ci pomoze. A takich wyjatkow
    znalazloby sie wiecej ale.. moze to sam kiedys odkryjesz. Nie chce
    oslabiac Twojego..jak to nazwales? Aha.. "poczucia wlasnej wspanialosci" ;)

    ..na marginesie dodam jeszcze, iz podziwiam takich praktykow jak Wy. To,
    ze "kamil" nie jest owym "teoretykiem" tylko znanym praktykiem F1, lata
    spedzajacym na jej torach w charakterze kierowcy... podejrzewalem. Ale,
    ze Ty ....tez?! ..hmm - przyznaje, nie wiedzialem. Szacunek!

    A... nastepnym razem celem podparcia swoich tez ..co wyciagniecie? Swoje
    doswiadczenia z pilotowania F-16? ..rotfl

    Sorry za ten lekko zlosliwy tekst ale... wjechales mi na ambicje. No
    offence.. ;) Skoro grupa ta zmienila juz swoj charakter z samochodowej
    na psychoterapeutyczna..niech i ja skorzystam. A co! :)

    pzdr
    A.

  • 56. Data: 2010-01-19 00:11:02
    Od: złoty <g...@g...pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > kierowcom. Ale co tam Schumacher, marny leszczu, teoretycy z polskiego
    > internetu wiedza lepiej, bo kiedys nawet widzieli film na youtube.

    ..no niestety - takich "praktykow" F1 jak Ty jest na grupie jeszcze
    niewielu. Dziekujemy Ci, iz dzielisz sie z nami - marnymi
    "teoretykami" swoimi doswiadczniami z prowadzenia pojazdow F1.
    To.. ile juz lat jezdzisz tymi bolidami? Zdradz tez w jakich team'ach
    startowales. :)

    pzdr
    A.

  • 57. Data: 2010-01-19 00:12:18
    Od: złoty <g...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > doswiadczenie za kolkiem nic tu nie daje - liczy sie doswiadczenie na
    > placu trenujac poslizgi :-(

    ..a na tym placu to.. planujesz siedziec w bagazniku? Czy.. jednak "za
    kolkiem"? :P

    pzdr
    A.

  • 58. Data: 2010-01-20 12:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ..a na tym placu to.. planujesz siedziec w bagazniku? Czy..
    > jednak "za kolkiem"? :P

    Ale mozna za kolkiem miec i pol miliona przejechane i nie wiedziec
    co to poslizg :-)

    J.

  • 59. Data: 2010-01-20 12:47:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyladowala na koniec na szczescie nie ucierpialo...
    > Depnela po hamulcach i znioslo ja na przeciwlegly pas.

    Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie
    nalezalo deptac, alo to bylo najmniejsze zlo.

    J.

  • 60. Data: 2010-01-20 13:54:40
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Ale opisz dokladnie cala sytuacje, bo moze w tym miejscu nie nalezalo
    > deptac, alo to bylo najmniejsze zlo.

    Droga 2x1 pas, nie za szeroki, kawalek trawnika/klepiska z boku i ogrodzenia
    domow.
    Jechala dosc blisko poprzednika, ten przyhamowal, ona sie przestraszyla i
    depnela ostro, samochod zjechal na przeciwlegly pas, zahaczyl naroznikiem o
    auto jadace z przeciwka, obrocil sie o 180 stopni uderzajac to samo auto
    prawym tylnym naroznikiem, po czym przydzwonil na wprost w solidne
    ogrodzenie (po prawej stronie poczatkowego kierunku jazdy ;-) Zona kolegi
    puscila hamulec dopiero po przywaleniu w ogrodzenie.
    Jechala za szybko, za blisko poprzednika i spanikowala.

    --
    Axel