-
Data: 2011-08-04 18:09:18
Temat: Re: mapa jak w gothicu 3
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 29.07.2011 11:11, saint fir wrote:
> >
> > wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich
parametrami)
> > lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
> > jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
> > wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
> > co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
> > by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
> > a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
> > czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina
> >
>
> Masz ileś modeli obiektów, ileś typów terenu. Jak ktoś wchodzi w jakąś
> lokalizację to jest generowany na podstawie takiego opisu wygląd 3D. Po
> cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi
> model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany
> wiele razy.
>
W sumie jest to ciekawa odpowiedz. Wniosek m.in. ze powinienem
troche jeszcze poduczyc sie opengl'a (jak znajde czas bo ostatnio
zrobilem sobie przerwe jak od wielu lat mi sie nie zdarzalo - i
tylko jezdze na rowerze )
- jak te modele tkwia w pamieci?, jako jakie struktury danych?
sa to display listy ktore troche pamietam, czy vbo (ktorych moja
stara karta nie obslugiuje) czy jeszcze cos?
Druga rzecz sama organizacja tych modeli na scenie nie jest
trzymana w jakiejs nadrzednej strukturze? Jesli tak to moze
to daloby sie podpiac jako odpowiedz na to moje pytanie o mape.
W gothicu3 jako mapa musi tez raczej na pewno byc cos wiecej niz
sam wielki 'model' terenu - powinna byc jakas struktura sluzaca
do 'ograniczen chodzenia'
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy