-
1. Data: 2011-07-29 09:11:43
Temat: mapa jak w gothicu 3
Od: "saint fir" <g...@p...onet.pl>
mapa jak w gothicu 3
miesiac mnie nie bylo (defakto grupy troche mi sie znudzily, no ale
jak juz przysiade przy jakims terminalu w obcym miejscu to tylko
np pl.comp.lang.c czy pl.comp.programming moge poczuc sie jak w domu -
mimo wszelkich wad tych miejsc - typu dwulinijkowe pieniaczenia
miast skupienia sie na temacie)
ostatnio pierwszy raz w zyciu gralem w gothica (3 konkretnie) i urzekla
mnie ta giera [moglbym pewnie wysiliwszy sie probawac dokladniej napisac
czemu - glownie chodzi wlasnie o kraine, mape swiata - sposob zrobienia
mapy - pierwsza trojwymiarowa plansza zrobiona porzadnie, jaka znam -
choc nie znam co prawda wielu gier, np moj ulubiony overlord2 to swietna
gra ale lokacje nie maja tyle przestrzeni to zupelnie inna bajka, gothic
3 jest bardziej 'techniczny' i oldskulowy
==
==
==
==
======
====
==
-> naprawde interesuje mnie jeden problem i moze znalazlby sie ktos kto
cos by ntt wiedziel ->
jak trzymana jest owa mapa w gothicu 3; mowiac mapa mam na mysli glownie
to po czym sie chodzi (co w gothicu jest dosyc pofalowane i obfituje w
wawazy skarpy i drogi itp) i ew tez takie rzeczy jak drzewa i domki
- o ile to jest trzymane razem z mapa a nie oddzielnie jako dodatek
wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich parametrami)
lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina
fir/kenobi
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-07-29 14:11:43
Temat: Re: mapa jak w gothicu 3
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 29.07.2011 11:11, saint fir wrote:
>
> wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich parametrami)
> lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
> jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
> wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
> co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
> by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
> a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
> czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina
>
Masz ileś modeli obiektów, ileś typów terenu. Jak ktoś wchodzi w jakąś
lokalizację to jest generowany na podstawie takiego opisu wygląd 3D. Po
cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi
model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany
wiele razy.
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu
-
3. Data: 2011-08-04 18:09:18
Temat: Re: mapa jak w gothicu 3
Od: g...@p...onet.pl
> On 29.07.2011 11:11, saint fir wrote:
> >
> > wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich
parametrami)
> > lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
> > jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
> > wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
> > co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
> > by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
> > a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
> > czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina
> >
>
> Masz ileś modeli obiektów, ileś typów terenu. Jak ktoś wchodzi w jakąś
> lokalizację to jest generowany na podstawie takiego opisu wygląd 3D. Po
> cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi
> model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany
> wiele razy.
>
W sumie jest to ciekawa odpowiedz. Wniosek m.in. ze powinienem
troche jeszcze poduczyc sie opengl'a (jak znajde czas bo ostatnio
zrobilem sobie przerwe jak od wielu lat mi sie nie zdarzalo - i
tylko jezdze na rowerze )
- jak te modele tkwia w pamieci?, jako jakie struktury danych?
sa to display listy ktore troche pamietam, czy vbo (ktorych moja
stara karta nie obslugiuje) czy jeszcze cos?
Druga rzecz sama organizacja tych modeli na scenie nie jest
trzymana w jakiejs nadrzednej strukturze? Jesli tak to moze
to daloby sie podpiac jako odpowiedz na to moje pytanie o mape.
W gothicu3 jako mapa musi tez raczej na pewno byc cos wiecej niz
sam wielki 'model' terenu - powinna byc jakas struktura sluzaca
do 'ograniczen chodzenia'
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl