  • 1. Data: 2010-04-07 18:58:48
    Temat: mam 50D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego EOSa 50D.
    Różnice w stosunku do 350D znaczne - przeżyłem szok, kiedy zobaczyłem,
    że aparat ostrzy dokładnie w ustawiony punkt!
    Kalibracja AF działa, co ciekawe, nawet Sigma 18-50 2,8 EX potrzebuje
    parę działek korekty!
    Zauważyłem, niestety, że kalibracja Takumara 50mm 1,4 nie załatwia
    sprawy, obiektyw działa nie liniowo i chyba 'pójdzie do żyda' - jak to
    dawniej w Galicji mówiono!

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2010-04-07 19:15:07
    Temat: Re: mam 50D
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Zauważyłem, niestety, że kalibracja Takumara 50mm 1,4

    Żarty Waść stroisz czy kalibrowałeś go młotkiem lub nieco precyzyjniej,
    wkrętakiem?

  • 3. Data: 2010-04-07 19:25:19
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    kurdybanek pisze:

    > Żarty Waść stroisz czy kalibrowałeś go młotkiem lub nieco precyzyjniej,
    > wkrętakiem?

    Kalibrowałem na linijce 50 cm z podziałką 1 mm.
    Młotek też był w użyciu - to ja sam!

  • 4. Data: 2010-04-07 21:56:37
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 7 Kwi, 21:25, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

    > Kalibrowałem na linijce 50 cm z podziałką 1 mm.
    > Młotek też był w użyciu - to ja sam!

    To nie obiektyw manualny się kalibruje , to trzeba gwoździami dobić
    latającą matówkę w EOSie.
    Pozdro Marcin

  • 5. Data: 2010-04-07 23:01:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
    > Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego EOSa 50D.
    > Różnice w stosunku do 350D znaczne - przeżyłem szok, kiedy zobaczyłem, że
    > aparat ostrzy dokładnie w ustawiony punkt!

    He, he, miałem to samo po przesiadce z 20D na 40D - autofokus jak w Nikonie,
    a na puszce napisane Canon ; )))

    > Kalibracja AF działa, co ciekawe, nawet Sigma 18-50 2,8 EX potrzebuje parę
    > działek korekty!

    Nawet ? Sigma + Canon i nawet ?
    ; )

    adam

  • 6. Data: 2010-04-08 07:46:40
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "J-L-F" <> napisał w wiadomości ...

    > Różnice w stosunku do 350D znaczne

    mógłbyś napisać o tym coś więcej

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 7. Data: 2010-04-08 09:07:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zauważyłem, niestety, że kalibracja Takumara 50mm 1,4 nie
    > załatwia sprawy,

    ???

    > obiektyw działa nie liniowo

    PS.
    Proponuję jeszcze skalibrować np. statyw ;-)))

  • 8. Data: 2010-04-08 09:24:40
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-07 20:58, J-L-F wrote:
    > Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego EOSa 50D.
    > Różnice w stosunku do 350D znaczne - przeżyłem szok, kiedy zobaczyłem,
    > że aparat ostrzy dokładnie w ustawiony punkt!

    gratulacje dobrego zakupu :)

    > Kalibracja AF działa, co ciekawe, nawet Sigma 18-50 2,8 EX potrzebuje
    > parę działek korekty!

    nawet Sigma? Przede wszystkim Sigma

    > Zauważyłem, niestety, że kalibracja Takumara 50mm 1,4 nie załatwia
    > sprawy, obiektyw działa nie liniowo i chyba 'pójdzie do żyda' - jak to
    > dawniej w Galicji mówiono!

    co to znaczy nieliniowo? Przecież to nie zoom

  • 9. Data: 2010-04-08 16:04:22
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > co to znaczy nieliniowo? Przecież to nie zoom

    Kalibrowałem na linijkę ustawioną na punkt ostrzenia jakieś 0,5 m przed
    obiektywem. Ładnie dało się ustawić ostrość, przed kalibracją
    płaszczyzna ostrzenia była jakieś 2,5 cm przed ostrzonym punktem.
    Po kalibracji ostrość była tam, gdzie zamigotał punkt af.
    Ale, jak zmieniłem motyw - poszedłem z dziewczyną na bazie - to
    zauważyłem, że ostrość zdjęć wykonywanych w odległości większej niż te
    0,5 m była fatalna, tzn. jej nie było. Ostrości, nie dziewczyny.

  • 10. Data: 2010-04-08 18:17:28
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Tadeusz pisze:

    > mógłbyś napisać o tym coś więcej

    Nie będę tu robił porównania katalogowego obu aparatów, bo na pewno je
    znasz.
    Chodzi mi o ogólne wrażenie, które jest bardzo na plus - i takie chyba
    być musi, bo w końcu za tą wyższą kasą musi iść coś więcej.