  • 1. Data: 2015-10-28 14:43:27
    Temat: mały serwomechanizm
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    W ramach rzeźbienia postanowiłem sobie zrobić otwieranie "z pilota"
    klapy bagażnika. M.in. z powodu kompletnie rozwalonej wkładki w tejże
    klapie ;) Wkładka zresztą już zniknęła pod nową listwą maskującą i cześć
    pieśni.

    Modelarskie serwomechanizmy są drogie i w dodatku z tego co widziałem na
    dużo niższe napięcie.

    Czego szukać żeby mi delikatnie pociągnęło za dźwigienkę? Niedrogie,
    nieduże...

    Ostatecznie sam skręcę elektromagnes ;) ale może niewielkim kosztem
    znajdę coś gotowego?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2015-10-28 14:50:32
    Temat: Re: mały serwomechanizm
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Andrzej Lawa pisze tak:

> [...]
    > widziałem na dużo niższe napięcie.
    >
    > Czego szukać żeby mi delikatnie pociągnęło za dźwigienkę?

    Na mrozie, najlepiej sprawdza się kabel od żelazka w bawełnie. Żyły
    brązową i niebieską zaczepiamy do dzwigienki. Żyła żółto zielona
    pozostaje niepodłączona :)

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 3. Data: 2015-10-28 14:59:11
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu sroda, 28 pazdziernika 2015 14:43:29 UTC+1 uzytkownik Andrzej Lawa napisal:

    > Modelarskie serwomechanizmy sa drogie i w dodatku z tego co widzialem na
    > duzo nizsze napiecie.
    >
    > Czego szukac zeby mi delikatnie pociagnelo za dzwigienke? Niedrogie,
    > nieduze...
    >
    > Ostatecznie sam skrece elektromagnes ;) ale moze niewielkim kosztem
    > znajde cos gotowego?

    "Drogie" to pojecie wzgledne, ale moze faktycznie taniej bedzie
    kupic uzywany zamek z jakiegos rozbitka - od pewnego czasu prawie
    wszystkie auta maja elektryczne zamki bagaznika. Nawet jak caly
    zamek nie da sie wpasowac do twojego auta, to pewnie da sie z niego
    wydlubac to "cos" do otwierania :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2015-10-28 15:19:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 14:43:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Modelarskie serwomechanizmy są drogie i w dodatku z tego co widziałem na
    > dużo niższe napięcie.

    Ta, drogie

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16265__Ho
    bbyKing_8482_HK15148_Analog_Servo_17g_2_5kg_0_14s.ht
    ml
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16257__Ho
    bbyKing_8482_HK15178_Analog_Servo_10g_1_4kg_0_09s.ht
    ml

    Ale masz racje - szukasz silownika do zamka.

    J.

  • 5. Data: 2015-10-28 18:08:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    użyj zwykłego siłownika do centralnego zamka - poszukaj takiego z linką
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&strin
    g=baga%C5%BCnika&search_scope=category-18823&bmatch=
    s0-aut-1-4-0907
    do wyboru do koloru

  • 6. Data: 2015-10-28 20:19:27
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 14:43, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > nieduże...
    >
    > Ostatecznie sam skręcę elektromagnes ;) ale może niewielkim kosztem

    Ja do mazdy użyłem tego,
    http://gzz.pl/product_info.php?cPath=1122_1366&produ
    cts_id=566
    działa tak jak powinno, tylko musisz do tego podłączyć jakieś
    sterowanie. Ja użyłem sterownika centralnego zamka z tego samego sklepu.
    Sterownik ma dodatkowe wyjście na otwieranie klapy a że odbyło się to z
    konieczności wymiany centralnego zamka, przy okazji za kilkanaście
    złotych mam bajer ....

    Grześ

  • 7. Data: 2015-10-29 10:47:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2015 o 15:19, J.F. pisze:

> [...]
    ml
    > http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16257__Ho
    bbyKing_8482_HK15178_Analog_Servo_10g_1_4kg_0_09s.ht

    Oooo, dzięki, dobrze wiedzieć ;) Póki co przeglądałem tylko stronę
    Cyfroniki, a tam głupie serwo w okolicach stówy.

    > Ale masz racje - szukasz silownika do zamka.

    Chyba tak :)

  • 8. Data: 2015-10-29 10:52:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2015 o 20:19, Olo pisze:

    > Ja do mazdy użyłem tego,
    > http://gzz.pl/product_info.php?cPath=1122_1366&produ
    cts_id=566
    > działa tak jak powinno, tylko musisz do tego podłączyć jakieś

    Super, dzięki!

    Ciągnie czy pcha?

    > sterowanie. Ja użyłem sterownika centralnego zamka z tego samego sklepu.

    To już mam - alarm przeszczepiłem sobie ze sprzedawanego motocykla i
    jest w nim końcówka do zdalnego odpalania silnika :)

  • 9. Data: 2015-10-29 14:27:40
    Od: lublex <l...@o...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 10:52:58 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa

    > To już mam - alarm przeszczepiłem sobie ze sprzedawanego motocykla i
    > jest w nim końcówka do zdalnego odpalania silnika :)

    Są uniwersalne (ok 50 zł), nawet coś takiego kiedyś kupiłem. Okazało się, że zamek
    bagażnika (na kluczyk) jest przystosowany fabrycznie do siłownika. Kupiłem siłownik
    oryginalny (taniej niż uniwersalny), wstawiłem, podłączyłem, zaprogramowałem
    pilota... a co jak człowiekowi może być trochę lepiej...

    Popatrz w znanym serwisie na A:

    http://tnijurl.com/f47878d91fc6/

    Może znajdziesz gotowca do swojego zamka

    pozdr

  • 10. Data: 2015-10-29 20:18:03
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-10-29 o 10:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Ciągnie czy pcha?

    To zależy od polaryzacji podłączenia zasilania, ciągnie i pcha - jak
    sobie stryjenka życzy.
    Guma będąca osłoną, działa trochę jak sprężyna i ustawia to cięgno
    siłownika w pozycji środkowej więc działa i wciągnięcie i wysuwanie
    Grześ