-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host214.hbrp.p
l!not-for-mail
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ma dowalić mróz
Date: Mon, 15 Jan 2024 10:07:30 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
References: <X...@1...0.0.1>
<unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
<unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
<8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
<unljk6$2drae$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<o...@l...harvard.local> <unrag4$3s010$1@news.icm.edu.pl>
<o...@l...harvard.local>
<X...@1...0.0.1> <uo2mq3$resr$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: host214.hbrp.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
posting-host="host214.hbrp.pl:212.75.105.114"; logging-data="7010";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Cancel-Lock: sha1:jZs7OL9J5y0xUrs54GdaAT8ATvw=
sha256:XgnJMrzBVdQMADYUTavm7fTMfW9WUlhefyy7FGlPLQQ=
sha1:EZ/cTQxBZmeN93vAqBSVEvr2I0I=
sha256:HYiN+wAraME7nhaCNw3b/l68WzDPm9KNFyPjGKMvMDo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719054
[ ukryj nagłówki ]W dniu .01.2024 o 08:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:
> On 12.01.2024 21:49, PiteR wrote:
>> kurczę nie chciałbym mieć tak AI mądrego ładowania.
>> Co poeta miał na myśli? Chyba stałe 14v niczemu nie szkodzi?
>> bo pełny akku nie odbiera.
>
> Świat idzie do przodu, to że obudowa akumulatora taka sama to nie znaczy
> że środek ten sam.
>
> "Proces ładowania powinien być dobrany do trybu pracy akumulatora, tak
> jak i napięcie. W trybie pracy cyklicznej wartość napięcia ładowania
> powinna wynosić ok. 14,4V, dla pracy buforowej ok. 13,7V.".
>
> Czyli po naładowaniu, napięcie powinno być utrzymywane niższe.
Przy AGM są inne progi - przy fazie ładowania stałym napięciem powinno ono
być wyższe niż 14.4V.
U mnie jest to 14.8V - ale wg rożnych producentów aku, napięcie na
akumulatorze może przyjmować nawet 15.6V
Obstawiam, że to obniżenie napięcia u mnie (po włączeniu ksenonów czy
wycieraczek) służy do ochrony osprzętu lub zapewnienia mu stabilnych
warunków pracy.
Dodatkowo start-stop też musi wiedzieć w jakiej kondycji ma akumulator pod
sobą.
Nie czy jest naładowany czy nie, ale ile ma Ah ładunku. Jak akumulator
blisko śmierci (mimo, że odpala auto) to s-s się nie uruchamia. W zimie
s-s może ciągnąć kilkadziesiąt A w trakcie postoju auta na światłach.
Przy słabym aku może się okazać, że gdy się załączy na światłach (cała
elektryka idzie wtedy z aku, a może być odpalone grzanie foteli, lusterek,
szyb, wycieraczki, wszystkie światła, muza na full itp) to po
kilkudziesięciu sekundach zabraknie prądu do rozruchu silnika.
Być może właśnie dlatego występuje u mnie to "badanie aku" i utrzymywanie
przez kilkadziesiąt sekund napięcia 12.6V.
Być może sterownik liczy czas w jakim napięcie z poziomu ładowania spadnie
do tych 12.6V i w jakim czasie później uzupełniany jest ładunek. Gdybam,
ale wg mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie.
TG
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=