eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host214.hbrp.p
    l!not-for-mail
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Mon, 15 Jan 2024 10:07:30 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
    <unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
    <8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
    <unljk6$2drae$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
    <o...@l...harvard.local> <unrag4$3s010$1@news.icm.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <X...@1...0.0.1> <uo2mq3$resr$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: host214.hbrp.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
    posting-host="host214.hbrp.pl:212.75.105.114"; logging-data="7010";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:jZs7OL9J5y0xUrs54GdaAT8ATvw=
    sha256:XgnJMrzBVdQMADYUTavm7fTMfW9WUlhefyy7FGlPLQQ=
    sha1:EZ/cTQxBZmeN93vAqBSVEvr2I0I=
    sha256:HYiN+wAraME7nhaCNw3b/l68WzDPm9KNFyPjGKMvMDo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719054
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .01.2024 o 08:28 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > On 12.01.2024 21:49, PiteR wrote:
    >> kurczę nie chciałbym mieć tak AI mądrego ładowania.
    >> Co poeta miał na myśli? Chyba stałe 14v niczemu nie szkodzi?
    >> bo pełny akku nie odbiera.
    >
    > Świat idzie do przodu, to że obudowa akumulatora taka sama to nie znaczy
    > że środek ten sam.
    >
    > "Proces ładowania powinien być dobrany do trybu pracy akumulatora, tak
    > jak i napięcie. W trybie pracy cyklicznej wartość napięcia ładowania
    > powinna wynosić ok. 14,4V, dla pracy buforowej ok. 13,7V.".
    >
    > Czyli po naładowaniu, napięcie powinno być utrzymywane niższe.

    Przy AGM są inne progi - przy fazie ładowania stałym napięciem powinno ono
    być wyższe niż 14.4V.
    U mnie jest to 14.8V - ale wg rożnych producentów aku, napięcie na
    akumulatorze może przyjmować nawet 15.6V

    Obstawiam, że to obniżenie napięcia u mnie (po włączeniu ksenonów czy
    wycieraczek) służy do ochrony osprzętu lub zapewnienia mu stabilnych
    warunków pracy.

    Dodatkowo start-stop też musi wiedzieć w jakiej kondycji ma akumulator pod
    sobą.
    Nie czy jest naładowany czy nie, ale ile ma Ah ładunku. Jak akumulator
    blisko śmierci (mimo, że odpala auto) to s-s się nie uruchamia. W zimie
    s-s może ciągnąć kilkadziesiąt A w trakcie postoju auta na światłach.
    Przy słabym aku może się okazać, że gdy się załączy na światłach (cała
    elektryka idzie wtedy z aku, a może być odpalone grzanie foteli, lusterek,
    szyb, wycieraczki, wszystkie światła, muza na full itp) to po
    kilkudziesięciu sekundach zabraknie prądu do rozruchu silnika.

    Być może właśnie dlatego występuje u mnie to "badanie aku" i utrzymywanie
    przez kilkadziesiąt sekund napięcia 12.6V.
    Być może sterownik liczy czas w jakim napięcie z poziomu ładowania spadnie
    do tych 12.6V i w jakim czasie później uzupełniany jest ładunek. Gdybam,
    ale wg mnie to jedyne sensowne wyjaśnienie.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.01.24 13:07 cef
  • 16.01.24 11:57 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: