eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-254-193-21.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Wed, 10 Jan 2024 21:02:33 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <unmt5p$3it80$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unf9ao$p70$1@mercurialis.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <17n4uj9up1192$.1ixmz8uq3bn2d.dlg@40tude.net>
    <unisth$1u5lk$1@dont-email.me>
    <8u6d2rzeu9el$.kzbm15wwlqhv.dlg@40tude.net>
    <unjlmj$3d5a2$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unjpk8$3dccg$1@news.icm.edu.pl> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl> <unmlv0$ur9$1$cef@news.chmurka.net>
    <unmpja$3imlu$1@news.icm.edu.pl> <unmpte$9ia$1$cef@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 10 Jan 2024 20:03:05 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-254-193-21.dynamic.inetia.pl:77.254.193.21";
    logging-data="3765504"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <unmpte$9ia$1$cef@news.chmurka.net>
    X-Antivirus: AVG (VPS 240110-6, 10.1.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718988
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.01.2024 o 20:15, cef pisze:

    >>>>>> nie to jest problemem. Problemem jest 6.5L oleju, który mechanik
    >>>>>> mi zmienił jakiś czas temu. Zamiast wlać syntetyk, wlał półsyntetyk i
    >>
    >>> Nie może być tak, że auto zalane fabrycznie zalecanym olejem
    >>>   nie zapala przy -10C czy -15C
    >>>
    >> Przecież wyżej napisałem, że powinien być syntetyk, który ma inną
    >> gęstość i inne właściwości podczas niskiej temperatury. Tak zaleca
    >> producent. Ogólnie ten silnik, fabrycznie ma problemy przy -15C co
    >> jest znanym problemem z powodów które gdzieś z boku wymieniłem :)
    >
    >
    > Ale napisałeś (co potwierdzasz też teraz), że zalany prawidłowym olejem
    > przy -15C
    > też ledwo wstaje, więc coś jest tam nie tak. Zaden z samochodów, które
    > użytkowałem
    > lub z którymi miałem do czynienia w dłuższych okresach eksploatacyjnych
    > nie robił takich cyrków. Przyjmuję te informacje jako negatywną ocenę
    > marki i tyle.

    Ten silnik nie jest już produkowany. Zastąpił go inny model i tam jest
    mniejsza pojemność dla oleju i inny rozrusznik ale nie mogę potwierdzić,
    czy lepiej odpala przy -15C bo go nie mam. Ten model, który mam ja, nie
    był sprzedawany w Polsce więc trudno mi zadecydować, czy producent nie
    miał zastrzeżeń do niskich temperatur. Generalnie przyjęło się, że
    diesel przy -15C ma problemy ale to często wiązana opcja
    elektryki/mechaniki. U siebie po prostu to wykluczyłem, sprawdzając co
    jest powodem. W cale nie ukrywam, że mogę mieć luzy na rozruszniku,
    które mogą powodować 'kątowanie' się osi bo nie będę tego wymieniał,
    dokąd idealnie zapala (kręci) przy -5C. Jednak gęstość oleju u mnie ma
    wpływ na takie zachowanie a na pewno nie stan akumulatora i instalacji
    elektrycznej, jak i stopnia sprężania, skoro chodzi właśnie i _tylko_ o
    obroty podczas uruchamiania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: