eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Wed, 10 Jan 2024 18:55:24 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <unmlmn$3ievk$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <unkc3i$6dq$1$Dykus@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <unmk4m$ui9$1$Dykus@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 10 Jan 2024 17:55:35 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="3750900"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <unmk4m$ui9$1$Dykus@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2718981
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.01.2024 o 18:36, Dykus pisze:
    > W dniu 09.01.2024 o 23:06, PiteR pisze:
    >
    >> Chyba nie jesteś elektrykiem ;) Chodzi np o separacje obwodów.
    >> Dwa stawy połączone strumykiem.
    >
    > Coś tam wiem, ale tutaj łączymy zaawansowaną baterię monitorowaną na
    > miliony sposobów, z prostym akumulatorem, niby awaryjnym, a który jak
    > się okazuje pada jako pierwszy...

    No dokładnie :-)

    >
    > Ale rozumiem kwestie bezpieczeństwa, czyli gdzieś tam ta "homologacja",
    > być może aku trakcyjny po wyłączeniu samochodu jest w specjalny sposób
    > odłączany...
    >
    > Brakuje trybu serwisowego - przytrzymaj klawisz, to Ci ten aku 12V z
    > trakcyjnego podładujemy... :)
    Spróbuj na odkręconej stacyjce trochę potrzymać. Tak z godzinę, dwie :-)

    >
    >
    >> Mały akku pozwoli zadzwonić po pomoc (ET call home) do centrali.
    >
    > Tu może być sens, że podczas wypadku aku trakcyjny jest np. z automatu
    > odłączany i dzwoni z aku 12V.
    >
    >
    >> Z tej przetwornicy można by brać 12v mały prąd ale mały aku zapewnia
    >> akumulację i w razie potrzeby 500A bo np wycieraczki mają ciężko bo
    >> śnieg, bo ABS musi działać do końca, bo wspoaganie kiery.
    >
    > Widzisz, problem taki, że jak takie auto ze zdechłym aku 12V odpali się
    > przez kable, to później już działa bez żadnych problemów i nie brakuje
    > prądu na ABS (nie w sytuacji awaryjnej), wspomaganie czy wszelakie
    > grzałki...
    >
    > Ciekawe jak to mają rozwiązane w swoich samochodach chińczyki na swoim
    > rynku. I dlaczego ten aku padł po 2-3 latach...
    >
    >

    Padł bo stary już był :-) i zamarzł.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: