  • Data: 2016-09-30 17:49:01
    Temat: Re: lutowanie
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:nsc2tj$cr8$1@usenet.news.interia.pl...
    > Qrde, tak teraz daliście mi do myślenia.
    > Skoro malutka lutownica sieje do sąsiadki, to co robi spawarka

    Dalej nie trzeba...

    > inwerterowa? Pewnikiem słychać ją pod Luksemburgiem albo i pod Moskwą.
    > Niewykluczone, że i pod Władywostokiem jak zasilana z trzech faz ;)

    Zbyt długa linia...

    > Ale tak już bez żartów:
    > elektrody są raczej (w spawarkach inwerterowych) zasilane chyba napięciem
    > stałym? Tak więc zakłócenia mogą chyba powstawać jedynie w łuku jako
    > takim. Tyle, że z reguły do zasilania uchwytów idą dwa osobne kable,
    > mogące robić za antenę.

    Musiało by genialnie filtrować, a jako, że napiecia raczej niewielkie, to i
    prądy duże, a prądy duże, to i sporo energii w eter.

    > Trochę różnymi spawarkami spawałem (i gazowymi, i elektrycznymi trafo,
    > wirnikowymi i różnymi migami czy magami), ale nie przypominam sobie, by
    > ktoś narzekał. Nawet radyjka obok grały bez problemu.

    Pewnie nie miały przetwornic, lub przetwornica byla dobrze4 zrobiona.

    > Dlaczego tego nie słychać?

    Weźmy tysieczna harmoniczna 50 Hz, to raczej daleko nie uleci. Może paru
    sąsiadom w okolicy napierdzi8 w radiach, to wszystko. Ale taka lutownica
    trafo na przetwornicy,. to już bym się chyba bał. Musiałbym zobaczyć w
    praniu, czy to nie kolejna chińszczyzna, na jakimś prostym
    jednotranzystorowym generatorku, bez specjalnie dobrego filtrowania i
    ekranowania?
    Inwertorówki chyba jednak biorą to pod uwagę, ze harmoniczne mogą siać, więc
    myślę, że poważniejsze firmy chociaż pozorują zadbanie o tę sprawę, dzięki
    czemu u znajomych w sąsiednim bloku już nic nie ma...? Zresztą, istotne
    pytanie - kto uziemia spawarkę, aby nie siała zakłóceniami? :P My oczywiście
    to robimy, chyba, że nie ma możliwości, ale Pan Zdzichu End Szwagierr Złota
    Rączka to raczej oleje temat.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"