eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowalustrzanka: co dzieje się z migawką podczas kręcenia filmu? › Re: lustrzanka: co dzieje się z migawką podczas kręcenia filmu?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: lustrzanka: co dzieje się z migawką podczas kręcenia filmu?
    Date: Fri, 25 Sep 2009 01:09:36 +0200

    On Thu, 24 Sep 2009, J.F. wrote:

    [...]

    Nie będę się wypowiadał na temat "większości kompaktów".
    Wszystkie kompakty które oglądałem (a były to wyłącznie "firmowe"
    kompakty różnych producentów, znaczy jakieś Nikony, Canony,
    Olympusy itepe, własnych Minolt nie wspominając) jak najbardziej
    mają migawkę "jako taką".
    Znaczy mechaniczny element, który zamyka drogę światła.
    Ów element *może* być zintegrowany z przysłoną - znaczy może to
    być taka przysłona, która da się zamknąć aż do roli przesłony,
    czyli migawki właśnie (nie bić, to taka złośliwość pod adresem
    językoznawców, dopuszczających "przesłonę" w roli "przysłony" :D)
    Oczywiscie migawka może być również hybrydowa, tj. może być używana
    migawka mechaniczna wraz z elektroniczną (elektroniczna do
    "obcięcia" czasów naświetlania przy bardzo krótkich czasach
    wydaje się być niezbędnym uzupełnieniem migawki centralnej).

    Ale jest to (obecność migawki mechanicznej) *bardzo* proste do
    sprawdzenia - bo wszystkie takie kompakty filmują bez użycia
    migawki mechanicznej i różnicę w wyglądzie kadru widać *doskonale*.
    Wystarczy jedno punktowe źródło światła jaśniejsze o kilka EV od
    otoczenia.

    > a wszystkim steruje elektronika.

    W szczególności mechaniczną migawką, prawda :D
    Tyle, że nie ma to *nic* wspólnego z używaniem wyłącznie migawki
    elektronicznej w roli opozycji do używania migawki mechanicznej lub
    hybrydowej (elektronicznej wraz z mechaniczną).

    > Szczegolnie w kompaktach bez wizjera i z podgladem na ekraniku :-)

    ??
    A co to ma do rzeczy?

    pzdr, Gotfryd