  • 51. Data: 2023-11-14 19:38:22
    Temat: Re: ludzie chcą czystego powietrza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2023 o 11:27, Myjk pisze:

    > W Wawie samochody to
    > okolice 70% zanieczyszczenia.

    A masz jakieś wsparcie? Bo według mnie jak się robi zimno to czuć
    spalenizną - i to raczej nie z dizli.

    > Bo, powtarzam, w lecie jest lepszy przeciąg.

    Za to w zimie "przeciąg" przynosi zawartość kominów z wianuszka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-11-14 20:03:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2023 o 19:38, Shrek pisze:

    > A masz jakieś wsparcie?

    Odpowiem sam sobie - czymaj.

    https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/publications/
    card/1701

    W zasadzie najważniejsza informacja dla warszawy:

    Dwutlenek azotu - ochrona zdrowia
    PL1401 aglomeracja
    warszawska
    0,7% - to ilość osób które mieszka na powierchni na której przekroczony
    jest poziom NO2 - sama powierzchnia przekroczenia to 0,2%

    Gorzej wygląda to dla pyłów - 15%, przy czym ten sam raport stwierdza,
    że emisja od transportu PM10 to jakieś 25% całości a dla PM2,5 to jakieś
    na oko kilkanaście procent, przy czym "W aglomeracji warszawskiej i
    dużych miastach znaczący udział w całkowitej emisji ma emisja związana z
    ruchem pojazdów i spalaniem paliw. Zanieczyszczenia komunikacyjne w
    postaci pyłów powstają głównie w wyniku ścierania się hamulców, opon i
    nawierzchni dróg oraz unosu zanieczyszczeń z powierzchni dróg, natomiast
    tlenki azotu są emitowane z rur wydechowych" czyli PMy wcale nie są z
    rur i główna ich część pochodzenia komunikacyjnego wcale nie jest z rur
    wydechowych i elektryki wcale jej znacząco nie obniżają.

    Więc ogólnie z tym 70% to trafiłeś oczywiście jak łysy grzywaką... A i
    jeszcze jedno dla tych co im spalinki śmierdzą i nosy wykręca - wszelkie
    raporty stwierdzają że zanieczyszczenie powietrza w zakresie PM, NOX,
    CO, CO2 jest... niewykrywalne powonieniem:P Także sprawdzaj źródła i nie
    rób z siebie idioty z tymi 70%:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-11-15 07:11:03
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 14/11/2023 09:05, Myjk wrote:
    > Mon, 13 Nov 2023 20:48:53 +0100, _Master_

    > Oho, dwóch debili się dobrało i liżą się po jajkach. Jak słodko.
    > Wyjaśniając wam, tłumoki, po raz enty. Kupiłem SUVa, bo nim pracuję.
    > Kupiłem plugina, bo większość ogarniam jeżdżąc na prądzie i wystarczy
    > mi bateria 14kWh zamiast 80kWh jak w Tesli. której bym nie wykorzystywał
    > nawet w 30%

    a ja mam spalinowe auto za grosze, bo nie muszę nim do pracy dojeżdżać i
    zakup elektryka nie ma u mnie żadnego sensu. A do pracy dojeżdżam
    firmowym vanem, bo elektryk by się nie sprawdził. Więc jak nie jesteś
    mężem żony Myjka albo mną, to musisz kupić elektryka. To ma sens.

    Lukasz

  • 54. Data: 2023-11-15 08:52:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-11-2023 o 07:11, ddddddddddd pisze:

    > a ja mam spalinowe auto za grosze,

    Filozofia "zawsze złomem" nie ma nic wspólnego z podziałem na rodzaj
    napędu, to zupełnie inna kategoria.

  • 55. Data: 2023-11-15 09:25:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Nov 2023 06:11:03 +0000, ddddddddddd

    > a ja mam spalinowe auto za grosze,

    To miej też świadomość, że ktoś je kiedyś kupił jako nowe.
    Za 30 lat też będziesz mieć w opór elektryków "za grosze".

    > bo nie muszę nim do pracy dojeżdżać i zakup elektryka
    > nie ma u mnie żadnego sensu.

    To tak jak u mnie, bo nie wykręcam odpwoiedniej ilości
    kilometrów, mimo że jeżdżę 2-3x więcej niż większość
    kowalskich i mimo że samochodem pracuję.

    > A do pracy dojeżdżam firmowym vanem,
    > bo elektryk by się nie sprawdził.

    Też tak mało jeździsz, czy tak dużo? Ten VAN
    (czyli SUV tylko czysto do roboty), to ma
    homologację ciężarową?

    > Więc jak nie jesteś mężem żony Myjka albo mną,
    > to musisz kupić elektryka. To ma sens.

    Podobny sens jak teorie antyszczepionkowe. A ty miałeś dać parę dowodów na
    swoje tezy w poprzedniej dyskusji, i jak w wielu poprzednich dyskusjach,
    nagle zniknąłeś jak kamień w wodzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2023-11-15 09:27:52
    Temat: Re: Nie wysilaj się. Już wszyscy wiedzą co reprezentujesz.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Nov 2023 15:55:14 +0100, J.F

    > A moze jednak wcale nie chcą.

    Przecież niejednokrotnie mówili że chcą wyprowadzenia Polski i Polakó z
    Unią. Krygując się oczywiście jak tylko mogą, bo wiedzą że Polacy niechcą
    wyjścia z UE.

    > Gdzie Bosak i Mentzen byli na wakacjach? :-)

    Co ma piernik do wiatraka? Kremlowcy też do rosji na wakacje nie jeżdżą,
    swoich jachtów 20x większych niż twoje mieszkanie też nie cumują w rosji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2023-11-15 10:11:38
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-11-15 o 09:25, Myjk pisze:
    > To miej też świadomość, że ktoś je kiedyś kupił jako nowe.

    Ale nikt go nie zmuszał potem do sprzedania i kupienia innego droższego,
    z droższym ubezpieczeniem, mniejszym zasięgiem i kłopotami z ładowaniem.

    Dbał Sprzedawał jako zadbane a nie jako cięzki balast dla budżetu
    domowego z wizją taksówka albo rower...

  • 58. Data: 2023-11-15 10:14:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-11-15 o 09:27, Myjk pisze:
    > Przecież niejednokrotnie mówili że chcą wyprowadzenia Polski i Polakó z
    > Unią.

    Cały Myjk Cała prawda całą dobę?

    Zacytujesz czy podkulisz ogon?

  • 59. Data: 2023-11-15 10:35:29
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Każdy jełoposeł P0 Ci to powie.

    -----

  • 60. Data: 2023-11-15 11:30:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 14 Nov 2023 15:16:53 +0100, _Master_

    > Czyli jest nas więcej? Kto by się spodziewał? ;-)

    Jest was "całe" 7,19% (głosujących).

    92,81% myśli zupełnie inaczej niż wy, ruskie trolle,
    bo nikt o zdrowych zmysłąch nie będzie głosować na
    konfederę, kłamiącą, populistyczną, faszystowską
    jeszcze do tego zaciągającą socjalistyczne elementy,
    partię homofobów, antysemitów, dewiantów lubiących
    małe dzieci, antykobiet i antypolaków.

    Nie wiem czego tu nie rozumiesz.

    --
    Pozdor