  • Data: 2012-04-23 16:17:54
    Temat: Re: losowy rekord w sqlu
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Pamiętaj o indeksie ;)
    Bez indeksu zdaje się że średnio by musiał przeszukać 50% rekordów :)

    > I w sytuacji gdy masz np jakieś triggery na modyfikacji rekordu pomyśl,
    > czy nie warto dać tej relacji do osobnej tabelki.
    Pomyślałem i okazało się że mój problem jest cięższy niż początkowo
    sądziłem. Czasami będę potrzebował losowy rekord ze złączenia
    trzech tabel:

    Tabele TA,TB,TC. TB łączy tabelę TA z tabelą TC.
    Czyli losowy rekord z tego co zwraca poniższe zapytanie:

    SELECT TC.dane FROM
    TA
    JOIN
    TB
    ON
    TA.id = TB.id_a
    JOINT
    TC
    ON
    TC.id = TB.id_c
    WHERE
    TA.dane = cos_1 AND TA.dane = cos_2 AND ...

    Mam nadzieję że się nie rypłem w zapytaniu :)