  • Data: 2012-04-23 19:31:14
    Temat: Re: losowy rekord w sqlu
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AK <n...@n...com> napisał(a):

    > "Teoretycznie" wcale nie musi.
    Zobaczmy. Tabela 100tys rekordów. Jeden rekord niecałe 300 bajtów.

    Zapytanie 1)
    SELECT * FROM test_rand OFFSET RANDOM() * (SELECT COUNT(*) FROM test_rand)
    LIMIT 1;
    Czasy wykonania:
    54 ms.
    33 ms.
    41 ms.
    41 ms.

    Zapytanie 2)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY RANDOM() LIMIT 1;
    78 ms.
    72 ms.
    72 ms.
    74 ms.

    Zapytanie 3)
    SELECT * FROM test_rand OFFSET RANDOM() * 100000 LIMIT 1;
    33 ms.
    32 ms.
    27 ms.
    31 ms.

    Zapytanie 4)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.id LIMIT 1 // id to big-integer
    63 ms.
    63 ms.
    62 ms.
    66 ms.

    Zapytanie 5)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.data3 LIMIT 1 // data3 to var char
    92 ms.
    90 ms.
    82 ms.
    84 ms.

    Zapytanie 4 z indeksem btree na id)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.id LIMIT 1
    37 ms.
    27 ms.
    53 ms.
    23 ms.

    Zapytanie 5 z indeksem btree na data3)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.data3 LIMIT 1
    42 ms.
    21 ms.
    32 ms.
    37 ms.

    Zapytanie 6, idnex hash na data)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.data = random() * 100000 LIMIT 1 //
    data to integer
    124 ms.
    163 ms.
    104 ms.
    106 ms.

    Zapytanie 7, index hash na data)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.data = 56381 LIMIT 1
    73 ms.
    73 ms.
    76 ms.
    83 ms.

    Zapytanie 7, bez indexu na data)
    SELECT * FROM test_rand ORDER BY test_rand.data = 56381 LIMIT 1
    102 ms.
    75 ms.
    85 ms.
    72 ms.

    Hmmmm wyniki trochę zdumiewające. 100tys rekordów a wszystkie
    czasy w granicach 100ms na wolnym laptopie. Indeksy nie pomagają
    w porażający sposób. Zapytanie nr. dwa nie działa tak wolno jak
    się obawiałem. Może trzeba po prostu tego używać i nie kombinować
    za dużo?