  • 41. Data: 2012-07-28 00:37:39
    Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-28 00:12, nazgul pisze:
    > cóż zanim kupiłem zimówki to tez tak myślałem

    Ależ ja wiem co to zimowe, żonie do auta zakładam co zimę, dla świętego
    spokoju, więc oszczędź sobie taką demagogię.

    --
    anacron

  • 42. Data: 2012-07-28 00:43:02
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-28 00:33, ToMasz pisze:

    > Jak ktoś naprawdę ma pół mózgu to jeszcze raz
    > napiszę.

    A ile masz IQ? :)

    > Czyli aby zmniejszyć koszt leczenia kierowców
    > którzy mieli wypadki zimą, o zaledwie... 1% (strzelam) warto nakazać
    > _Wszystkim kierowcom_ wydatek równy cenie opon....

    Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale
    takie myślenie rodem z PRL jak Twoje niestety jeszcze dominuje w tym
    pseudo demokratycznym kraju.

    --
    anacron

  • 43. Data: 2012-07-28 00:52:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jul 2012 00:33:13 +0200, ToMasz wrote:

> [...]
    -obowiazkowe,wid,14795071,wiadomosc.html?_ticrsn=3&t
    icaid=6ee16

    > tak sobie to przeczytałem z rana i wiedziałem że będzie "dyskusja" na
    > grupie. I jak zwykle wszystko co się "narzuca" jest złe. złe są
    > światła, pasy, abs, teraz opony. Tylko żaden ptasi móżdżek, nie
    > zastanowi się że _przeciętny_ polak, czyli na jednego z Was przypada z
    > 1000 kapeluszników, bezpieczniej przejedzie przez życie z absem pasami
    > światłami i... zimówkami.

    Równie mądrym argumentem będzie nakaz chodzenia od listopada do końca marca
    w czapce i szaliku. Zawsze i niezależnie od temperatury, a w razie wykrycia
    przestępcy który idzie bez czapki no to 500zł mandaciku raz i drugi, to się
    nauczy.

    Bo wiesz - choroby związane z niewłąściwym ubiorem to ogromny problem
    społeczny, miliony złotych naszego PKB tracone na zwolnienia lekarskie, a
    taki bez czapki najpierw się przeziębi, potem kogoś zarazi i leci.

    > Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy
    > będziecie mieli niższą składkę.

    Jeszcze gdyby te wszelkie rewelacje miały się jakoś tam przekładać na
    faktycznie zmniejszenie ilości wypadków.

    > Dla _przeciętnego_ polaka tak jest lepiej.

    Czyli być może dla mnei gorzej.
    Być może nawet dla wszystkich kierowców gorzej.
    Ale dla "przeciętnego" lepiej - pewnie jedynie dla tych co opony wymieniają
    każdego zimy, no bo teraz każdy kierowca którego do tej pory nie było stać
    na zimówki, będzie musiał kupić za 150zł/szt jakąś chińszczyznę która
    niewykluczone że na śniegu będzie gorsza od przeciętnej letniej opony.

    > się taki nakaz narzuca? odpowiedź jest banalna. bo leczenie skutków
    > wypadków jest "darmowe". Czyli aby zmniejszyć koszt leczenia kierowców
    > którzy mieli wypadki zimą, o zaledwie... 1% (strzelam) warto nakazać
    > _Wszystkim kierowcom_ wydatek równy cenie opon....

    Chłopie... mam wrażenie że nakaz chodzenia w czapce i szaliku to byś
    pokochał od razu.

  • 44. Data: 2012-07-28 06:50:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 23:35:42 +0200, nazgul napisał(a):

    > łańcuchy ratują przed mandatem, wg przedmiotowej propozycji?
    > nie ma o cym dyskutować wszelkie nakazy
    > typu: opony pasy światła, są z gruntu złe.

    Zle jest tez jak kierowca z naprzeciwka wyjedzie na czolowke, "bo tu panie
    sam lod".
    I zle tez jest jak musisz trzy dni stac na autostradzie, bo paru cieci
    uwaza ze letnie sa rownie dobre jak zimowki.

    Nie wiem jak to w niemczech bylo - lobby oponiarskie czy rzeczywista
    potrzeba, ale nakaz wprowadzili, i to w kilku etapach, wiec moze jednak
    potrzeba .. a moze jednak potrzeba powiekszenia obrotow :-)

    J.

  • 45. Data: 2012-07-28 07:47:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Jeszcze gdyby te wszelkie rewelacje miały się jakoś tam przekładać na
    > faktycznie zmniejszenie ilości wypadków.

    Wystarczy, że dany kapelusznik na letnich oponach nie będzie się wlókł przez
    miasto 5 km/h gdy spadnie trochę śniegu.
    Wtedy wypadków może sobie zostać tyle samo (to akurat mi wisi i powiewa), a
    już jest zysk.

  • 46. Data: 2012-07-28 10:00:20
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-07-28 00:33, ToMasz pisze:
    Tylko żaden ptasi móżdżek, nie
    > zastanowi się że _przeciętny_ polak,

    No i dalej nie czytam. Teraz będzie że statystyka że _Polak_ jest głupi
    i tylko świadomy europejczyk przestrzegający debilnych zakazów jest kool
    i trendy.

  • 47. Data: 2012-07-28 11:13:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jul 2012 07:47:01 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Wystarczy, że dany kapelusznik na letnich oponach nie będzie się wlókł przez
    > miasto 5 km/h gdy spadnie trochę śniegu.

    To jest już tylko pobożne życzenie.

  • 48. Data: 2012-07-28 11:18:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2012 00:33, ToMasz pisze:

    > zastanowi się że _przeciętny_ polak, czyli na jednego z Was przypada z
    > 1000 kapeluszników, bezpieczniej przejedzie przez życie z absem pasami
    > światłami i... zimówkami. Jeśli ON nie spowoduje wypadku, to Wy

    Nie, nie przejedzie - bo w proponowanym okresie zdarzają się i
    temperatury po 20 stopni i w takich warunkach opony zimowe są do dupy.

  • 49. Data: 2012-07-28 11:19:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2012 00:43, anacron pisze:

    > Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale

    Nie trzeba nic wprowadzać - koszty leczenia poszkodowanych przy obecnych
    przepisach powinny być pokrywane z OC sprawcy.

  • 50. Data: 2012-07-28 11:20:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.07.2012 10:00, z pisze:
> [...]
    >
    > No i dalej nie czytam. Teraz będzie że statystyka że _Polak_ jest głupi
    > i tylko świadomy europejczyk przestrzegający debilnych zakazów jest kool

    I dżezi ;->