eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodylobby oponiarskie dziala › Re: lobby oponiarskie dziala
  • Data: 2012-07-28 23:23:00
    Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 28 Jul 2012 17:23:34 +0200, nazgul wrote:

    > W dniu 2012-07-28 06:50, J.F. pisze:
    >> Dnia Fri, 27 Jul 2012 23:35:42 +0200, nazgul napisał(a):
    >>>> Zaskosczy gdzie ? Gdy samochód stoi w garażu ? :-) Cóż... prognoza
    >>>> pogody pozwala być mniej zaskoczonym ;-) Ewentualnie wystarczy mieć ze
    >>>> sobą łańcuchy :-)
    >>>
    >>> łańcuchy ratują przed mandatem, wg przedmiotowej propozycji?
    >>> nie ma o cym dyskutować wszelkie nakazy
    >>> typu: opony pasy światła, są z gruntu złe.
    >>
    >> Zle jest tez jak kierowca z naprzeciwka wyjedzie na czolowke, "bo tu panie
    >> sam lod".
    >
    > jemu pewnie też źle
    > a moze ubezpieczyciel powinien wtedy się wypiąć i nie pokryć strat lub
    > wystąpić z regresem?
    > ha tylko kto takiego ubezpieczyciela wybierze
    > no ale moze składka dla ludzi na zimówkach będzie niższa..?
    > a moze nie będzie bo wcale to sie na statystyki nie przekłada?

    Prawdę mówiąc tego bym się spodziewał - gdyby taką zależność dawało się
    wyłapać statystycznie, to firmy ubezpieczeniowe chętnie przyciągnęłyby do
    siebie takich bardziej bezszkodowych kierowców dając w zamian zniżkę.

    A mając obstawiać, to zgaduję że pojazdy z zimówkami powodują więcej
    kolizji niż pojazdy bez zimówek - chociażby ze względu na niemały odesetek
    pojazdów które zimą nie jeżdżą i zapewne te zimówek nie mają, a siłą rzeczy
    nie powodują kolizji.

    >> I zle tez jest jak musisz trzy dni stac na autostradzie, bo paru cieci
    >> uwaza ze letnie sa rownie dobre jak zimowki.
    >
    > tiry mają opcję zimówek?
    > bo to one przeważnie mają problem z podjechaniem pod górkę.

    Opcje mają, ale w naszym klimacie rzecz niestosowana.
    Typowy bieżnik opony ciężarówki przystosowany jest do jazdy we wszystkich
    temperaturach, z tymże te opony też można mieć z bieżnikiem w miarę
    świeżym, albo prawie łyse padalce.
    Do tego mają łańcuchy na pokładzie.

    Z podjeżdżaniem to problem mają bo tam zazwyczaj jest pięć osi z czego
    tylko jedna napędzana, blokady dyferencjału też nie każdy ma, rozkład
    ładunku na naczepie może być niekorzystny to i ciężka walka z grawitacją na
    podjazdach.

    Dochodzi do tego kombinowanie, no bo oczywiście wygodniej spróbować pokonać
    podjazd siedząc w ciepłej kabinie niż zasuwać z zakładaniem i zdejmowaniem
    łańcuchów (a nie są to takie lekkie łańcuszki jak w osobówkach).

    Potem się kończy to tak że jeden stanie, drugi próbuje go ominąć, też
    stanie i koniec.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: