-
1. Data: 2011-02-23 18:20:25
Temat: linia w centrexie a dzwonienie przez centrale firmy
Od: a...@p...pl
Czesc,
opis: 8 filii - linie w centrexie, naliczanie JT
centrala: linie w centrex (polaczenia miedzy filiami), linie DDI
(naliczanie sek)+bramki GSM+voip, centrala Platam Sigma
Obecnie filie dzwonia do centrali i po DISA wybieraja wewnetrzny. Jak
maja dzwonic gdzies poza, to dzwonia ze swoich lokalnych linii
(naliczanie JT).
Jest pomysl, aby filie dzwonily na zewnatrz poprzez centrale (bo
taniej, lepsze taryfy, gsm, voip). Czyli filia dzwoni po centrexie na
np. 800 (numer centrex) i dostaje sygnal zgloszenia centrali i wybiera
dowolny numer wew. lub zew. System po identyfikacji po CLIP daje
sygnal zgloszenia i wybrany numer zew. zalicza (na poczet filii).
Innych z zewnatrz olewa (daje zajetosc lub nie odbiera wogole) - ma
byc szczelnie aby ludzie z miasta nie dzwonili.
Czy na bazie SIGMY da sie cos takiego zrobic? Czy tez moze potrzebne
jest jakies urzadzenie (dial-in)? Macie pomysly?
Wiem, ze daloby sie zrobic cos takiego na bazie voip, ale powiedzmy ze
nie rozwazamy takiego przypadku. Linie w centrex beda i nie zamierzamy
sie ich pozbywac, bo to linia za 18/36 zl (POTS/ISDN).
Macie jakies pomysly?
--
ThinkXtra
-
2. Data: 2011-02-26 11:53:06
Temat: Re: linia w centrexie a dzwonienie przez centrale firmy
Od: a...@p...fm
Podaj więcej informacji, Ile telefonów jest w tych 8 oddziałach i jak
duża jest ilość połączeń między nimi.
Jaka jest sieć komputerowa w tych oddziałach.
W centrali firmy ile jest telefonów?
Do oceny potrzeba więcej danych o strukturze firmy.
Adam
-
3. Data: 2011-02-28 11:02:48
Temat: Re: linia w centrexie a dzwonienie przez centrale firmy
Od: a...@p...pl
On Sat, 26 Feb 2011 03:53:06 -0800 (PST), a...@p...fm wrote:
>Podaj więcej informacji, Ile telefonów jest w tych 8 oddziałach i jak
>duża jest ilość połączeń między nimi.
>Jaka jest sieć komputerowa w tych oddziałach.
>W centrali firmy ile jest telefonów?
>Do oceny potrzeba więcej danych o strukturze firmy.
w 8 filiach jest 8 telefonow. Moze powstana nowe filie ale niewiele
1-2-3 max. Ilosc polaczen - niewiele, bo na filii jest obsluga
klientow a nie pogaduszki. Generalnie to pracownicy na filiach niezbyt
czesto dzwonia na zewnatrz banku (w uzasadnionych koniecznoscia
sprawach).
Sa DSL 1000/256 (w jednej 2000/1000) ale lacza generalnie sluza do
pracy terminalowej.
Jak juz napisalem, ze nie chcialbym wchodzic w rozwiazania VoIP w
relacji filia centrala bo jest centrex. A z linii Centrex nie chcemy
rezygnowac.
Tak, jak juz pisalem, chcialbym postawic w centrali urzadzenia dialin,
ktore podpiete byloby do linii centrexowych (wejscie), ktore
rozpoznawaloby zdefiniowane numery z filii (po clip) i jak na liscie
to daje dialtone, jak zrealizuje polaczenie na zewnatrz (linie do
wyjscia to linie wew. podpiete pod centrale telefoniczna) to
zarejestruje zdarzenie.
Polaczenia z centrali na filie ida po centrexie (np. wew. 601 na
centrali przekierowane na 601 na linie centrex ) - tego kierunku nie
rozpatrujemy wogole (dziala dobrze).
--
ThinkXtra
-
4. Data: 2011-02-28 21:44:30
Temat: Re: linia w centrexie a dzwonienie przez centrale firmy
Od: a...@p...fm
Jeżeli rozumiem to potrzebujesz urządzenie analizujące CLIP i
połączenia.
Sprawdź u Elektronix. Wydaje mi się, ze maja coś takiego.
www.elektronix.pl