    From: "Agent" <w...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: lepszy obiektyw - czy warto
    Date: Mon, 9 Jan 2012 12:52:40 +0100

    Użytkownik "iontichy" <i...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:4f0ad016$0$1464$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Od czasu do czasu nachodzi mnie mysl aby dokupic lepszy obiektyw. Tylko
    > nie wiem czy warto.
    > Jestem amatorem, fotografuje glownie z wyjazdow. Dla siebie i pokazac cos
    > znajomym.
    > Mam Pentaxa K100D z kitem.
    > Myslę o kupieniu czegos lepszego, jasniejszego do 1500 zl.
    > Np.
    > Pentax SMCP-DA 16-45 f/4.0 ED AL
    > albo
    > Tamron AF SP 17-50 f/2.8 XR Di-II Asp Pentax
    > tylko zastanawiam się czy mi coś to da ?
> [...]
    Na wycieczkach przeważnie masz dużo światła (przynajmniej w dzień) i
    obiektyw raczej jest przymknięty. Wiec jeśli będziesz używał np. Tamrona to
    jedyna przewaga moze wynikać z samej ostrości szkła np. przy f/8 w stosunku
    do Twojego. Kit Pentaxa słyszałem że nie jest zły więc przyposzczam że
    rewolucji nie zobaczysz. Jeśli jednak masz zamiar pobawić się bardziej
    głębia ostrości to może to być dobry wybór.