  • Data: 2016-06-09 14:12:24
    Temat: Re: lekko OT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-09 o 13:57, Dominik Ałaszewski pisze:

    > https://books.google.pl/books?id=-VxSAwAAQBAJ&pg=PA4
    86&lpg=PA486&dq=Art+43+upord+%22korzysta%C4%87+z+dro
    gi%22&source=bl&ots=6HW90nSOIO&sig=5W9xqye5GTB4XTE6Y
    HVabGITxL8&hl=pl&sa=X&ved=0ahUKEwjLgcuK5JrNAhWHiiwKH
    U9NAlgQ6AEIQzAG#v=onepage&q=Art%2043%20upord%20%22ko
    rzysta%C4%87%20z%20drogi%22&f=false

    > "Kontrowersyjny przepis stanowi, że wystarczającym warunkiem do
    > poruszania się po drodze dziecka w wieku przedszkolnym jest zapewnienie
    > mu opieki innego dziecka, które ukończyło 10 lat."

    Nic nie ma o dziecku na rowerze.

    > https://books.google.pl/books?id=3GtSAwAAQBAJ&pg=PA3
    50&lpg=PA350&dq=Art+43+upord+%22korzysta%C4%87+z+dro
    gi%22++komentarz+10+lat+karty+rowerowej&source=bl&ot
    s=OpemTtjUwT&sig=NNYkde6R0qNdVAKjAzmQnT1sNLI&hl=pl&s
    a=X&ved=0ahUKEwiZr6bK8JrNAhXHiCwKHR0IAuUQ6AEIHTAA#v=
    onepage&q=Art%2043%20upord%20%22korzysta%C4%87%20z%2
    0drogi%22%20%20komentarz%2010%20lat%20karty%20rowero
    wej&f=false

    > "Ustawodawca uznał, że taką opiekę może sprawować też dziecko, ale które
    > ukończyło 10 lat. Granica 10 lat jest tą granicą wiekową, od której ustawodawca
    > upoważnił dziecko do samodzielnego korzystania z drogi, wiek 10 lat jest
    > wymagany do uzyskania karty rowerowej."

    Opiekę nad dzieckiem poruszającym się po drodze w takim zakresie, w
    jakim dziecko to może się poruszać - czyli pieszo. Tu też nic nie ma o
    uprawnieniu do kierowania rowerem.

    > Jeśli znasz jakieś orzeczenia czy komentarze, które mówią
    > że kierowanie rowerem nie mieści się w pojęciu "korzystanie z drogi",
    > czy jakkolwiek inaczej uzasadniają, że opiekę nad rowerzystą ponizej
    > 10 roku życia może sprawować wyłącznie dorosły- nie krępuj się,
    > podaj.

    Ale to ty musisz znać i podać - komentarze, które wyraźnie to
    stwierdzają, a nie że z faktu możliwości "poruszania się dziecka po
    drodze" wywodzisz, że może się poruszać rowerem (będąc konsekwentnym -
    to dalej: motorowerem, motocyklem, samochodem...).

    Z wyjątkiem uznania za bycie pieszym, do poruszania się rowerem
    potrzebna jest karta rowerowa lub pełnoletność (art. 96), której osoba
    <10 lat nie dostanie lub nie spełni.

    --
    Liwiusz