  • Data: 2016-06-09 14:54:20
    Temat: Re: lekko OT
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.06.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Pod opieką osoby dorosłej.

    Tego wprost nie ma. Jeno, że jak pod opieką dorosłej,
    to dziecko na rowerze jest pieszym.

    > O tym, aby nad *rowerzystą* mógł pieczę sprawować 12-latek też nie ma.

    Nie ma. Jest tylko "kierujący rowerem" w Art 33. 12-latek
    może nim być.

    > To ty nadinterpretujesz, że opiekujący się 12-latek rozciąga swoje
    > uprawnienia rowerowe na 8-latka, stąd moje pytanie, dlaczego tylko takie

    A skąd wymyśliłeś coś o rozciąganiu uprawnień?

    Nic takiego nie sugeruję, 12-latek bez karty rowerowej nadal
    może opiekować się 6-latkiem na rowerze, ale wtedy sam musi
    ganiać na piechotę :-) "Uprawnienia" dla 8-latka wynikają wg
    mnie z Art 33 (dopuzczalności kierowania rowerem pod opieką),
    nie z uprawnień opiekuna (bo i skąd).

    > Stąd, że jest to pieszy, a opiekę wykonuje dorosły.

    To jak to jest pieszy, to niech piszą, że pieszy :-)

    > By dopisali, by nie było flejmu :)

    Może się zlitują, jak z przyczepkami rowerowymi
    do przewozu dzieci (do niedawna formalnie były
    nielegalne).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.