    From: "Karambol" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: lekki teren i szosa
    Date: Tue, 29 Jun 2010 12:00:58 +0200

    > Ty weź wyluzuj, bo Ci wrzody popękają.

    Juz mi popekaly!;)

    > Tytus nieco przesadził, ale z drugiej strony patrząc - troszkę racji ma.
    > A to dlatego, że porównuje Tereskę z lytrowym ścigiem konstrukcyjnie z 10
    > lat młodszym albo lepiej.

    Ale my tu mówimy o motocyklu, ktorym wygodnie pojedziesz z Wawy w
    Bieszczady, tam pozwiedzasz szutry i do domu.
    Czyli o enduro i proba (nawet podswiadoma) porownania enduro i jego
    wlasciwiwosci jezdnych do sciga to wiesz - jak tępy nóż do lasera.
    Dlatego wedlug mnie racji nie mial.

    > I w takim porównaniu Teresa nie ma ani hampli, ani zawieszenia, zwłaszcza
    > jak kierownik ma zacięcie do zapierdalania oraz jest ciężką lochą. I ma
    > racje pisząc, że zawiasy nie kończą się na sprężynach, przy otrzejszej
    > jeździe wychodzi wiotkość ramy, wahacza, widelca (choć ja np. z trudem
    > dochodzę do takiego poziomu na drogach pulicznych, żeby mi to jakość
    > strasznie zaczynało przeszkadzać, ale widać cienias jestem).

    Wychodzi na to, ze tu kwestia honoru jest doprowadzic motocykl do granic
    jego mozliwosci samemu wykorzytujac zaledwie ułamek swoich umiejetnosci?
    Przeciez tak sie nie jezdzi, sam wiesz. Jezdzi sie normalnie, rozsadnie, a
    nawet jak sie czasmi zaszaleje to napewno nie na tyle zeby wkorzystac w 100%
    mozliwosci maszyny.
    Dlatego wiotkosci widelca czy ramy to narazie zostawmy w sferze teorii.
    Wystarczy w ST zmienic sprezyny z oryginalnych na progresywne i jakosc
    podrózowania zwieksza sie na tyle, ze masz poczuje bezpieczenstwa a zawiecha
    nie dobije nigdy i o to chodzi.

    > Tylko z tym silnikiem nie bardzo rozumiem, ale może jechałem na jakiejś
    > zepsutej ST.

    No i tutaj wlasnie sie zatrzymajmy na chwilke - piszesz, ze Tytus chyba
    porównał 10lat młodszego litra do ST a tu nagle silnik ST go poniósł?
    Szok normalnie!

    > Z drugiej strony - widziałem Teresę na czołgowisku - wolno, bo wolno, ale
    > dawali radę (ona i kierownik). I za to podziwiam tego drugiego, bo ja tam
    > zdycham pod masą LC4, choć fakt że prędkości ciut inne.

    Ja mam w garazu ST, stoi obok mojego LC4 i jak jedziemy w las to sie nie
    martwie o nia.
    Ale jak wyjdziesz z lasu to możesz sie spakować i jechać na hel czy w góry i
    jest luz na maxa.
    O takie enduro pytal zalozyciel wątku.

    --
    Karambol