  • 1. Data: 2009-07-27 09:12:45
    Temat: laptopy i uziemienie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Zauważyłem, że laptopy które widziałem, mają zasilacze podłączane do
    instalacji dwoma przewodami (FS), czy przypadkiem przewód zasilający nie
    powinien mieć bolca uziemiającego? Może są laptopy, które jednak mają
    uziemienie?

  • 2. Data: 2009-07-27 09:19:40
    Temat: Re: laptopy i uziemienie
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > instalacji dwoma przewodami (FS), czy przypadkiem przewód zasilający nie
    > powinien mieć bolca uziemiającego? Może są laptopy, które jednak mają

    jak nie ma to nie ma, jest w 2 klasie ochronności, a za zasilaczem nawet w
    3ciej :)

  • 3. Data: 2009-07-27 10:34:49
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > instalacji dwoma przewodami (FS), czy przypadkiem przewód zasilający nie
    > powinien mieć bolca uziemiającego? Może są laptopy, które jednak mają

    większość jakieś 90% laptopów które miałem w swoich rękach (HP, Toshiba,
    Acer, Asus) miało normalnie uziemienie podłączane kablem 3 żyłowym typu
    koniczynka. Tylko co niektóre słabsze miały 2 żyłowe zasilanie np. Fujitsu
    Siemens.

  • 4. Data: 2009-07-27 11:50:07
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > koniczynka. Tylko co niektóre słabsze miały 2 żyłowe zasilanie np. Fujitsu

    tylko pytanie po co ? skoro i tak nie ma nigdzie metalowej obudowy, więc
    pewnie i tak się kończył ten przewód na wtyczce

  • 5. Data: 2009-07-27 12:54:22
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

> [...]
    > instalacji dwoma przewodami (FS), czy przypadkiem przewód zasilający nie
    > powinien mieć bolca uziemiającego? Może są laptopy, które jednak mają

    a po co ci to uziemienie????

  • 6. Data: 2009-07-27 14:58:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 11:12, BQB pisze:
> [...]
    > instalacji dwoma przewodami (FS), czy przypadkiem przewód zasilający nie
    > powinien mieć bolca uziemiającego? Może są laptopy, które jednak mają

    1) Wiele ma. Akurat F-S zazwyczaj nie ma.

    2) Nie jest to niezbędne, zasilacz nie ma elementów metalo-
    wych, z którymi jest możliwy kontakt (obudowa jest plas-
    tikowa, zaklejona, teoretycznie nierozbieralna).

    3) Z kolei te komputery przenośne, które mają już doprowa-
    dzony obwód ochronny do zasilacza, czasem wymagają podłą-
    czenia do gniazdka z bolcem do poprawnej pracy (niespeł-
    nienie tego warunku skutkuje na przykład zakłóceniami
    przy odtwarzaniu dźwięku).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-07-27 15:51:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piter" napisał:
    > tylko pytanie po co ? skoro i tak nie ma nigdzie metalowej obudowy, więc
    > pewnie i tak się kończył ten przewód na wtyczce

    przedpisca dobrze zauważył, dobry sprzęt bolec uziemienia ma, słaby nie ma
    (oszczędnosci na wszystkim jak leci:O)
    a po to te uziemnienie we wtyczce powinno być że w razie awarii zasilacza
    wywaliło bezpiecznik, lub róznicufkę a nie pojawiło sie niebezpieczne
    napięcie na wtyczkach laptopa (do kturych masz bezposredni dostęp!:O)

  • 8. Data: 2009-07-27 15:53:44
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Radosław Sokół" napisał :
    > 2) Nie jest to niezbędne, zasilacz nie ma elementów metalo-
    > wych, z którymi jest możliwy kontakt (obudowa jest plas-
    > tikowa, zaklejona, teoretycznie nierozbieralna).

    ale laptopik ma metalowe wtyczki do kturych masz bezpośredni kontakt i w
    razie awarii zasilacza może cię włosy postawić dęba na głowie:O)

  • 9. Data: 2009-07-27 18:19:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 17:53, Papa Smerf pisze:
    > ale laptopik ma metalowe wtyczki do kturych masz bezpośredni kontakt i w
    > razie awarii zasilacza może cię włosy postawić dęba na głowie:O)

    "Laptopik" jest po stronie zasilania napięciem stałym o bez-
    piecznej wartości. Nie spotkałem się nigdy z przypadkiem
    (i uważam to za nieprawdopodobne), żeby awaria zasilacza
    spowodowała pojawienie się napięcia sieciowego na wejściu
    komputera. Zasilacze się palą i przestają dawać napięcie
    po prostu.

    Natomiast jeżeli zastąpisz zasilacz kablem łączącym masę
    urządzenia z fazą, to faktycznie istnieje ryzyko poraże-
    nia. Ale to przypadek skrajny.

    PS. Zresztą "laptopiki" nawet, jeśli mają zasilacz z wtykiem
    na bolec, między zasilaczem a komputerem mają tylko na-
    pięcie zasilające, masę i ew. przewód komunikacyjny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-07-27 20:31:35
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > zasilacza wywaliło bezpiecznik, lub róznicufkę a nie pojawiło sie
    > niebezpieczne napięcie na wtyczkach laptopa (do kturych masz bezposredni

    Nie do końca, w zasilaczach do laptopa jest separacja galwaniczna obwodu
    WN I NN więc niebezpieczne napięcie do laptopa sie nie przedostanie.