    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: laptop - temperatury - czy to dużo?
    Date: Tue, 8 Jun 2010 12:46:10 +0200

    Proces 1634Racine <1...@R...pl> zwrócił błąd:
    > Saiko Kila in news:jt0p0xbnwxf6$.dlg@saikokila.pl
    > [...................]
    >
    > doslownie? :) Pewnie nie za bardzo czuje humor,aczkolwiek podejrzewam.

    To nie jest żart. Żartem jest tylko jeśli klimatyzacja jest
    zainstalowana ale nie włączona (albo zbyt ekonomiczna) :) Po prostu
    jeśli w pokoju jest powyżej 25°C to spada wydajność chłodzenia i podnosi
    się temperatura dysków.

    Ja używam programu monitorującego temperaturę dysku, wybieram sobie
    wykres według max albo średnich temperatur i widzę że w ostatnim
    miesiącu rośnie, zwłaszcza ostatnio. W ubiegłym roku było tak samo. W
    notebooku mam ustawioną temp. alarmową na 50°C a w desktopie na 40°C. W
    ubiegłym roku obie zostały przekroczone o trzy stopnie i w tym nie
    spodziewam się mniej. Mimo odkurzania.

    Jeśli jednak temperatury w pomieszczeniu nie uległy podwyższeniu w tym
    samym czasie co temperatury twardego, to znaczy że chłodzenie szwankuje.
    Najprościej przeczyścić. Ale miałem, w zasadzie jeszcze mam jednego HP
    któremu już nie pomagało czyszczenie i po prostu przegrzewał się zawsze.
    Jakiś czas trzymałem go z zewnętrznym wentylatorem (pomagało) ale ile
    można...

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8