  • 21. Data: 2009-02-09 22:08:13
    Temat: Re: laptop na lata
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Piotrek <...@...ru> wrote:

    > oczywiscie, o ile pamietam serwery IBMa swego czasu mialy niezle problemy z
    > dyskami Hitachi itd itp.

    Które serwery i z którymi dyskami? Poza tym serwery to jakby inna kwestia. W
    przypadku serwera, jeżeli to sprzęt wyższej klasy i wymagająca usługa, to z pad
    jednego czy dwóch dysków mu specjalnie nie robi, przyjedzie umyślny i w danym
    dla gwarancji oknie serwisowym wymieni ten dysk - żaden problem.

    W przypadku laptopa chodzi o to, że takiego poziomu gwarancji nie opłaca się
    brać bo reinstalacja jakiegoś Windowsa na laptopie to jest pikuś, w przypadku
    skomplikowanej usługi, którą świadczą serwery to może to być znaczny koszt.
    Serwer to nie laptop.

    Modulo laptopy-serwery - bywają takie w specyficznych zastosowaniach np.
    polowych - swojego czasu (bodajże 2003) transmisję wyników on-line z Wimbledonu
    obsługiwały 2 ThinkPady polowo... wojsko amerykańskie posiada wiele różnych
    polowych systemów opartych o specjalizowane laptopy np. z solkiem - dla takiego
    sprzętu się bierze dobry serwis bo to i tak taniej niż zamawiać specjalistów,
    którzy stawiają taką usługę.

    > ale tutaj o ile dobrze widze jest znany problem z tymi dyskami w tym modelu,
    > wiec sprawa jest oczywista.

    Z jakimi dyskami jest problem i w jakim modelu czego?

    > nie kupowac tego modelu z tym dyskiem i jest to jakis sposob na unikniecie
    > problemu. a dokupywanie gwarancji do tego notebokka z tym dyskiem to jak
    > pudrowanie syfa, chroni przed efektem koncowym a nie przed przyczyna

    Pudrowaniem syfa to jest liczenie na to, że sprzęt będzie działał po gwarancji.
    :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 22. Data: 2009-02-10 04:38:24
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009 08:11:31 +0000 (UTC), "barum"
    <b...@g...pl> wrote:

> [...]

    calkiem ciekawa dyskusja.
    no to juz spiesze z wyjasnieniami. ten laptop nie jest dla mnie, a dla
    osoby, ktora nalezy do tych, ktore okreslam, ze bez wielkich staran
    potrafia zepsuc kamien. oczywiscie powinienem mu polecic jakiegos
    toughbook'a, ale one swoimi cenami wykraczja raczej poza budzet tej
    osoby.
    wybralem te, ktore wybralem bo wydawaly mi sie niezlym balansem
    pomiedzy funkcjonalnoscia, wytrzymaloscia i walorami estetycznymi
    toughbookopodobnych i przecietnych lapkow..
    na dysk SSD zdecydowalem sie dlatego, ze osoba ta notorycznie morduje
    przenosne dyski twarde. podejrzewam, ze je po prostu upuszcza, albo
    potraca w czasie pracy. oczywiscie mowi, ze nic takiego nie robi i za
    kazdym razem widze te oczy spaniela. dlatego sadze, ze laptop
    wyposarzony w taki dysk wytrzyma w takich warunkach dluzej.
    dlatego wlasnie wole SSD w tym wypadku. <rs>

  • 23. Data: 2009-02-10 05:37:45
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    rs wrote:

    > wybralem te, ktore wybralem bo wydawaly mi sie niezlym balansem
    > pomiedzy funkcjonalnoscia, wytrzymaloscia i walorami estetycznymi
    > toughbookopodobnych i przecietnych lapkow..

    To pozostając przy Dellach zauważe tylko, że spośrób obu modeli jako
    ciut trwalszy i bardziej dopracowany uznaję Studio (mam oba), mimo że to
    niższa klasa i półka cenowa. Natomiast na chwilę obecną uważam, że
    bardzo ciekawą propozycją są nowe XPS-y 16- i zwłaszcza 13-calowe
    wyposażone w lepsze technologie (E-SATA), osiągi i brak usterek
    M1530/M1730 i usprawnienia z serii Studio. Gdybym kupował dzisiaj
    laptopa, to nie M1530, ale nową 13-kę. Oczywiście do wymienionych
    zastosowań nadawałby się i najsłabszy Inspiron, ale jakość wykonania już
    nie ta.

    --
    tbr

  • 24. Data: 2009-02-10 05:51:23
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009 23:22:07 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Ty ale jaki to ma sens? Pytasz o subiektywne opinie - tzn. jeden Ci powie, że
    >on lubi IBM, inny powie że blondynki, a inny, że lubi jak mu nogi śmierdzą... I
    >to wszystko będą równie uprawnione opinie w tym temacie nie poparte w zasadzie
    >żadną metodyką.

    wlasnie dokladnie tak sobie to wyobrazam. pytam o subiektywne opinie i
    wlasnie oczekuje tego, zeby jeden mi powiedzial to, a inny co innego
    opartego na wlasnym doswiadczeniu, a ja na tej podstawie albo
    przymysle decyzje, albo sie w niej ugruntuje.
    zauwasz, gdzie sie znajdujesz. na usenecie czyli na grupach
    dyskusyjnych i sporo informacji wypywa tutaj na zasadzie wymiany zdan
    i argumentacji, na co wlasnie liczylem i co tez wlasnie stalo sie w
    tym watku.

    >Z biznesowego punktu widzenia, jakby mi jakiś biznes stawiał takie wymagania,
    >że ma być to laptop, który działa bez problemu przez 5 lat no to musiałbym
    >znaleźć laptopa, który jest objęty pięcioletnią gwarancją - pewnie jakby
    >poszukać to się coś znajdzie ale pewnie za dopłatą.

    dzieki za odpowiedz, ale w kontexcie mojego pytania, wiecej w twojej
    odpowiedzi zbednej filozoffi, albo, jak wolisz, gdybania niz
    praktykaliow. chyba zgodzisz sie ze mna, ze to co napisales, ani mnie
    nie zachecilo, ani nie zniechecilo do zakupu zaproponowanego sprzetu,
    wiec jaki cel mial byc twojego postu?

    >No i dochodzimy do sensowności - laptop, który spełnia takie wymagania pewnie
    >będzie kosztował 3x więcej niż zwykły laptop.

    jak widzisz, w kryteriach nie wymienilem ceny, wiec w pewnych
    granicach, jest ona czynnikiem drugorzednym.

    >To nie lepiej w tym okresie 5 lat
    >kupić 3 laptopy średniej klasy z dwuletnią gwarancją? Wydasz tyle samo, co 2
    >lata będziesz miał upgrade sprzętu i systemu (no wiesz, za 5 lat to taki laptop
    >będzie nieadekwatny jeżeli chodzi o wydajność) i wydasz tyle samo o ile nie
    >mniej...

    j.w. jakby mnie interesowaly trzy laptopy, to przeciez zapytalbym o
    trzy laptopy. prawda?

    >W normalnej sytuacji (bez jakichś bardzo specyficznych uwarunkowań dla takiego
    >wymagania) to wymaganie nie ma sensu...

    byc moze dla ciebie nie ma, na szczescie swiat i sytuacje w nim sa tak
    roznorodne, ze w pewnych sytuacjach i dla pewnych ludzi ma sens.
    prawdopodobnie dla ciebie nie ma, ale to nie ty pytasz.

    >Ale nie wymieniłeś żadnych kryteriów - napisałeś "ma działać 5 lat"

    widocznie nie doczytales. przeczytaj jeszcze raz. to co naapisalem,
    powinno wystarczyc, jesli jest za malo, a chcesz udzielic rzeczowej
    odpowiedzi, to zawsze mozesz konkretnie dopytac.

    > - tego nikt
    >Ci nie zagwarantuje, zauważ, że producenci nie gwarantują, że coś będzie
    >działać, tylko gwarantują, że jak się popsuje to naprawią. Sprzęt podczas
    >eksploatacji się zużywa - to jest oczywiste, gwarancja producenta w zasadzie
    >wyznacza ramy tego na co można liczyć.

    w dellu moge dokupic oprocz trzyletniej, dodatkowa gwarancje i to
    nawet w tuz przed koncem tej standardowej (tak bylo jeszcze pod koniec
    zeszlego roku) ile ona bedzie kosztowac, na ten sprzet za trzy lata,
    nie wiem i to juz nie moje zmartwienie, a ta decyzja (jak i kazda
    zwiazana z kosztami) zalezy od osoby, dla ktorej jest ten sprzet i
    bedzie miala swiadomosc, ze ma taka opcje. <rs>

  • 25. Data: 2009-02-10 05:54:05
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009 20:55:51 +0100, "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    >a ja chyba nadal polece zastanowienie sie nad Lenovo z seri T
    >obecnie mecze T61 od ponad roku(codziennie pokonuje z nim trase dom<>praca,
    >w pracy 80% to praca przy biurku a reszta to gdzie popadnie :)
    >lekko ze mna niema i zyje. podobnie jak i kilkaset innych T6x ktore w pracy
    >mecza inni pracownicy :)
    >wczesniej w poprzedniej firmie T2x, T3x i T4x przewinelo sie tez sporo i nie
    >bylo z nimi problemow.

    mowisz? to jest jakas opcja, ale one chyba nie maja spary na CD/DVD.
    to w tym wypadku jest dosc istotne, aby wykluczyc zmananie tray'a
    przez uzytkowwnika. <rs>

  • 26. Data: 2009-02-10 08:07:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > a ja jednak wolal bym kupic cos innego o czym nie slychac ze pada non stop
    > :)

    toc napisalem ze wybiera sie inny dysk, kupilem w robocie na przestrzeni
    ostatnich 3 lat ze 20 delli ijedyny problem do tej pory jaki byl to padniety
    zasilacz, ktory kurier przywiozl nastepnego dnia

    > i nie placic wiecej za gwarancje i nie martwic sie ze dysk mi padnie

    placisz wiecej za to, ze wlasnie nie martwisz sie ze cos ci padnie, bo nawet
    jesli to zrobi, to nastepnego roboczego dnia masz sprawny komputer, nie
    muszisz go nigdzie wozic, czekac tygodniami na diagnoze i naprawe, po prostu
    przyjezdza do ciebie serwisant i naprawia, nawet jesli to plyta glowna

    > tym wypadku gwarancja NBD jest tylko marnym pocieszeniem do calosciowego
    > problemu jakim jest marny sprzet.

    delle to nie marny sprzet, a nbd jest spokojna glowa ze jak ci komp bedzie
    potrzebny i padnie, to najwyzej stracisz jeden dzien, a nie 3 tygodnie

  • 27. Data: 2009-02-10 15:56:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Też potrafią się psuć.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2009-02-10 16:42:02
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    rs wrote:

    > mowisz? to jest jakas opcja, ale one chyba nie maja spary na CD/DVD.
    > to w tym wypadku jest dosc istotne, aby wykluczyc zmananie tray'a
    > przez uzytkowwnika. <rs>

    Agree. Ja po przejsciu na slot-in nie wyobrazam sobie ludzi lubiacych
    uzywac podstawki pod kawe :>

    --
    tbr

  • 29. Data: 2009-02-10 18:48:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 05:37:45 -0000, "Tiber" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >laptopa, to nie M1530, ale nową 13-kę. Oczywiście do wymienionych
    >zastosowań nadawałby się i najsłabszy Inspiron, ale jakość wykonania już

    dzieki za info. wezme pod uwage. <rs>

  • 30. Data: 2009-02-10 18:50:01
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 16:56:27 +0100, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

    >Też potrafią się psuć.
    >JaC

    wiem jak wszystko. "mialem" jednego, ktoremu padl display. <rs>