  • Data: 2009-02-10 19:40:03
    Temat: Re: laptop na lata
    Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

    > Które serwery i z którymi dyskami?

    ehhh zebym to ja pamietal teraz :)
    jakas stara x series (moze 225, albo 235 ale nie dam sobie glowy uciac)
    dyski SCSI oczywiscie pojemnosc chyba kolo 32 Gb ......

    > Poza tym serwery to jakby inna kwestia. W
    > przypadku serwera, jeżeli to sprzęt wyższej klasy i wymagająca usługa, to
    > z pad
    > jednego czy dwóch dysków mu specjalnie nie robi, przyjedzie umyślny i w
    > danym
    > dla gwarancji oknie serwisowym wymieni ten dysk - żaden problem.

    no z jednej strony nie problem z drugiej problem jesli w serwerze masz z 8
    takich dyskow a w macierzy kilkadziesiat i cala seria jest taka udana to
    albo wymieniasz co chwile albo jak ci padna 2-3 naraz to siegasz po backup
    :)
    kiedys IBM wypuscil tez wadliwy firmware do ktoregos kontrolera RAID 5i albo
    6k .... ehhh ta skleroza :D ktory powodowal ze dyski sie wywalaly i
    sygnalizowaly awarie sprzetowa :)
    na szczescie wymana firmwaru na nowszy i przebudowanie RAIDu pomagalo i
    dyski fizycznie nie umieraly :)

    > Z jakimi dyskami jest problem i w jakim modelu czego?

    ehhh tworca watku chyba gdzies podawal jakies lepsze info :)
    powolujac sie tez na googla, ja malo zainteresowany jestem zakupem della
    wiec nie chce mi sie grzebac za tym w sieci :)

    > Pudrowaniem syfa to jest liczenie na to, że sprzęt będzie działał po
    > gwarancji.
    > :)

    ja wiem, w przypadku markowego sprzetu raczej 95% sprzetu z mojego
    doswiadczenia to przezywala sporo powyzej gwarancji.
    a taki badziewny Acer to na gwarancji sie psul po 2-3 razy :)

    --
    pzdr
    piotrek