    From: wirefree <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: lampowy dzwiek...
    Date: Mon, 22 Mar 2010 19:55:46 +0100

    Mirek pisze:

    > Nie zgodzę się. Przyjrzyj się na oscyloskopie akordom albo lepiej
    > dwudźwiękom granym na gitarze - za każdym razem brzmią podobnie -
    > identycznie a wyglądają różnie, zależnie od fazy tych dwóch dźwięków.
    > Ucho jest w zasadzie niewrażliwe na fazę, co zresztą chyba wynika z jego
    > budowy, bo są tam włoski różnej długości pobudzane do drgania w
    > płynie... itd. Jest to po prostu taka analiza widma. Z drugiej strony
    > weź sobie jedno uderzenie w klawisz dobrego fortepianu - słychać
    > wszystko: stuknięcie klawisza, młoteczka, współbrzmienie kilku (tak!)
> [...]

    Dyskutowalismy o Gitarze elektrycznej ktora ma przetwornik wbudowany, w
    przypadku fortepianu sprawa jest o tyle skomplikowana ze dzwiek
    rejestruje mikrofon i pewnie tez wnosi znieksztalcenia.

    Nie jestem specjalistom od m.cz. ale w kazdym badz razie powtarzam to co
    widzialem i czego nauczono mnie o roznicach w budowie wzmacniaczy m.cz.
    i ich budowie.