  • Data: 2009-01-22 17:12:22
    Temat: Re: lampowe stereo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan William napisał:

    > A mogli zrobić kwadrofonię na pełnej szerokosci taśmy. Pozostałoby
    > niezmienione pasmo, głowice też zastosowanoby typowe (dwie stereo
    > lub jedną stereo dla napędu z rewersem).

    A jak jest zrealizowany rewers w takim na przykład odtwarzaczu samochodowym?
    Nie jest to jakieś mechaniczne rozwiązanie z przesuwaniem głowicy? Nigdy
    mnie nie korciło by zajrzeć w mechanicm, ale przy przełączaniu stuk jest
    całkiem spory. A jeśli nie jest tak jak myślę, tylko w głowicy są rdzenie
    i cewki do wszystkich czterech ścieżek, to chyba też nie w jednej linii,
    tylko przesunięte wzdłuż taśmy. Bez tego powinny być znaczne przesłuchy
    międzykanałowe -- problem wszystkich wielośladów. A jeśli jest przesunięcie,
    to niemożliwe do skalibrowania, więc do kwadrofonii trudno taką głowicę
    wykorzystać.

    --
    Jarek