  • 61. Data: 2013-08-02 19:40:13
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 18:04:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Artur Maśląg" 51f42843$0$1226$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Można natomiast po prostu uruchomić Command.Com -- i po kłopocie. ;)

    Nie ma juz command.com, jest cmd.exe.

    Skopiowane ze starego dosa ... nie wiem czy zadzialaja, oprocz paru
    roznic w systemach, one chyba sprawdzaly wersje DOS.

    J.

  • 62. Data: 2013-08-02 20:06:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-02 19:40, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 2 Aug 2013 18:04:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

    > Nie ma juz command.com, jest cmd.exe.

    Jest command.com, natomiast nie da się go uruchomić wprost z nowszych
    Windows (ze starszych zresztą też nie - trzeba by sporo wrócić),
    ponieważ to tylko shell OS. Można jednak zrobić dyskietkę startową
    MS-DOS i pięknie działa.

    > Skopiowane ze starego dosa ... nie wiem czy zadzialaja, oprocz paru
    > roznic w systemach, one chyba sprawdzaly wersje DOS.

    Oczywiście że command.com sprawdzał wersje OS - w końcu to tylko
    powłoka konkretnego systemu.

  • 63. Data: 2013-08-02 20:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Aug 2013 20:06:42 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jest command.com, natomiast nie da się go uruchomić wprost z nowszych

    Masz na mysli jakiegos starocia ?

    > Windows (ze starszych zresztą też nie - trzeba by sporo wrócić),
    > ponieważ to tylko shell OS. Można jednak zrobić dyskietkę startową
    > MS-DOS i pięknie działa.

    No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek, za to wielki
    dysk, interfejs SATA, klawiature USB, albo ekran dotykowy ...

    > Oczywiście że command.com sprawdzał wersje OS - w końcu to tylko
    > powłoka konkretnego systemu.

    No ale bezczelnie odmawial pracy jak wersja nie zgadzala, mimo ze
    roznice nie byly duze :-)

    J.

  • 64. Data: 2013-08-02 20:37:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-02 20:27, J.F. pisze:

    > Masz na mysli jakiegos starocia ?

    Jest w Windows 7.

    > No nie calkiem ... komputer nie ma juz napedu dyskietek, za to wielki
    > dysk, interfejs SATA, klawiature USB, albo ekran dotykowy ...

    Całkiem. Kup sobie napęd dyskietek na USB. Byś się zdziwił jakie to
    potrafi być użyteczne.

    > No ale bezczelnie odmawial pracy jak wersja nie zgadzala, mimo ze
    > roznice nie byly duze :-)

    Stąd też wersja musi być zgodna i skopiowanie samego command.com
    to pomysł delikatnie powiedziawszy absurdalny.

  • 65. Data: 2013-08-02 21:23:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-02 20:37, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Jest w Windows 7.

    Gdzieś zakopany na płytce instalacyjnej?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 66. Data: 2013-08-02 21:29:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-02 21:23, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2013-08-02 20:37, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Gdzieś zakopany na płytce instalacyjnej?

    Już pisałem jak go uzyskać :)

  • 67. Data: 2013-08-02 21:49:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Aug 2013 20:37:22 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Jest w Windows 7.

    A gdzie ? Ponoc napisales, ale gdzie napisales ?

    > Całkiem. Kup sobie napęd dyskietek na USB. Byś się zdziwił jakie to
    > potrafi być użyteczne.

    Bym sie zdziwil. Jakos nie potrzebowalem.
    Ostatni raz dyskietek uzywalem przy ponownej instalacji win2003, a nie
    obiecuje ze sobie poradzi z napedem na USB.

    > Stąd też wersja musi być zgodna i skopiowanie samego command.com
    > to pomysł delikatnie powiedziawszy absurdalny.

    A dlaczego ? Przeciez to nie robilo wiele wiecej niz wywolywanie
    funkcji DOS, funkcji ktore sie az tak bardzo nie zmienialy ..

    J.

  • 68. Data: 2013-08-02 22:19:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Napisałem bardzo dokładnie jak go uzyskać :)

    > Bym sie zdziwil. Jakos nie potrzebowalem.

    Wiesz, to że Ty nie potrzebowałeś o niczym nie świadczy. Zresztą
    wcale mnie to nie dziwi. Zwykły test sprzętu czasem lepiej z tego
    puścić.

    > Ostatni raz dyskietek uzywalem przy ponownej instalacji win2003, a nie
    > obiecuje ze sobie poradzi z napedem na USB.

    Twoje obietnice nie mają tutaj żadnego znaczenia. Jeżeli sprzęt to
    obsługuje, to i OS to obsłuży, a Windows Server 2003 wymagał do
    instalacji dodatkowych driverów od pamięci masowych na fdd.

    > A dlaczego ? Przeciez to nie robilo wiele wiecej niz wywolywanie
    > funkcji DOS, funkcji ktore sie az tak bardzo nie zmienialy ..

    Abstrahując od różnic w wersjach funkcji DOS, to gdzie masz
    ten OS, do którego chciałeś kopiować command.com?

  • 69. Data: 2013-08-02 23:19:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Aug 2013 22:19:58 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Napisałem bardzo dokładnie jak go uzyskać :)

    To napisz jeszcze raz, bo jakos nie zauwazylismy

    > Wiesz, to że Ty nie potrzebowałeś o niczym nie świadczy. Zresztą
    > wcale mnie to nie dziwi. Zwykły test sprzętu czasem lepiej z tego
    > puścić.

    A jaki test ?

    > Twoje obietnice nie mają tutaj żadnego znaczenia. Jeżeli sprzęt to
    > obsługuje, to i OS to obsłuży, a Windows Server 2003 wymagał do
    > instalacji dodatkowych driverów od pamięci masowych na fdd.

    Dokladnie. Tylko ze instalator byl samodzielny, i czy zechcialby
    obsluzyc dyskietke usb ... nie wiem. Pendrive nie zechcial.

    Chocby do "okienka DOS" w windowsie.

    J.

  • 70. Data: 2013-08-03 10:18:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-02 23:19, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 02 Aug 2013 22:19:58 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > To napisz jeszcze raz, bo jakos nie zauwazylismy

    Trzeba było uważać.

    > A jaki test ?

    Hardwarowy.

    > Dokladnie. Tylko ze instalator byl samodzielny, i czy zechcialby
    > obsluzyc dyskietke usb ... nie wiem.

    Przecież napisałem powyżej, że tak. Kup taki napęd, poeksperymentuj.

    > Pendrive nie zechcial.

    A gdzie widziałeś taką opcję z instalatora Windows Server 2003?
    Było tylko z fdd.

    > Chocby do "okienka DOS" w windowsie.

    "Okienko DOS" w Windows istniało tylko w 95/98 (wcześniejsze pomijam).