    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: lamerskie pytania [D3100]
    Date: Mon, 18 Jun 2012 16:30:45 +0200

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:6ghti4p1rcge.2l0c4nnqa7rh.dlg@40tude.net...
    Cd pytania..
    Chodzi o klipy video.
    1. Jakiego programu użyć pod Windows XP do odtworzenia filmu *.mov?
    2. Z instrukcji str.38 zrozumiałem, że do video należy uzyć trybu AF-F
    i do zdjęć przełączyć z powrotem na AF-S. Wiąże się z tym nagrywanie
    dżwięków własnych aparatu (chyba ustawianie autofocusa).
    Czy, mogąc robić filmy w preselekcji przysłony (A) można ustawić do
    filmów większą przysłonę (dla zachowania głębi ostrości) i \
    użyć trybu AF-S jak do zdjęć?
    3. Nie majac poglądu plików *.mov na PC nie wiem jak te filmiki
    wychodzą. Czy kwestia ustawień np. wielkości zdjęć itp
    ma znaczenie przy nagrywaniu filmów?
    4. Co ze zmianą ogniskowej zoom? Lepiej tego nie robić w
    trakcie nagrywania bo aparat to nie kamera. Jeśłi jednak
    to w jakim trybie (co ma być ustawione i jak) aby to zrobić najlepiej?

    Ogólnie chodzi mi o proste rady jak w D3100 nagrać klipy
    filmowe.
    Tomek.