  • Data: 2011-10-16 13:37:20
    Temat: Re: lambda i clojures
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/16/2011 03:15 PM, f...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    [...]
    > nie wiem na czym ma polegac to 'przechwytywanie' kontekstow w
    > closures itd i czemu ma to sluzyc w stosunku do zwyklych wywolan,
    > przyklady sa naprawde dziwaczne
    >
    > np przyklad z pythonem z wiki
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Domknięcie_(programowan
    ie)

    > co to ma byc?

    To ma być polska strona. Ty kliknąć, po lewej, "English" i czytać.
    Potem pytać ;)

    Na angielskiej sporo z tych rzeczy jest wytłumaczone. Możesz
    zamiast tego zainwestować w poznanie języka funkcyjnego,
    bo elementy funkcyjne są w C++, Pythonie, Javie (od biedy,
    niejawnie). Ja bym proponował taką kolejność:
    - lambda w pythonie (minimal, wyrażenie)
    - lambda w C++
    - anonymous classes w Javie i dlaczego niektóre zmienne muszą
    być final
    - wracając do Pythona, poguglać na temat bindowania symboli,
    bo reguły nie są banalne

    Edek