-
21. Data: 2012-10-25 22:28:07
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: k...@v...pl
W dniu czwartek, 25 października 2012 10:22:54 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
>
> news:c4e4f584-b3dc-49f2-a371-981c1f7cb25c@googlegrou
ps.com...
>
>
>
> Regulacja trochę upierdliwa bo przy pierwszym ładowaniu trzeba pilnować
>
> żeby napięcie nie urosło ponad 14,5V. Czyli co jakiś czas trzeba mierzyć
>
> napięcie i regulować potencjometrem. Po ustawieniu właściwego napięcia pod
>
> takim prostownikiem można zostawić
>
> akumulator na dowolnie długi czas i nic mu się nie stanie.
>
>
>
>
>
> //
>
>
>
> 14,5V w 20 stopniach przy 100% naładowanym akumulatorze wykończy go szybko.
>
> Przy pracy cyklicznej w samochodzie takie napięcie jest bezpieczne.
>
> Oczywiście, ja mam interes w tym abyście szybko akumulatory wykańczali to -
>
> Taaak, ładować non stop 14,5V :]
>
> Lepiej stałym prądem dociagnąć do 15,5 i potem przejść na lekko ponad 13,5
>
> buforowego. Mówię o kwasowych z elektrolitem płynnym.
>
> Przy braku ograniczenia prądu kontrolować temepraturę i nie dopuścić do
>
> wzrostu ponad 40.
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam,
>
> Łukasz
Nie da się przy napięciu 14,5V naładować akumulatora rozruchowego w stu procentach.
To niemożliwe. Musisz zrozumieć że jest kilka typów akumulatorów kwasowych
ołowiowych. Są rozruchowe, są trakcyjne. To dwa podstawowe rozdaje. Rozruchowe z
grubsza dzielą się na obsługowe i bezobsługowe. A trakcyjne na akumulatory do wózków
widłowych, zasilaczy awaryjnych, samochodów elektrycznych. Nie są zamienne rozruchowe
z trakcyjnymi. Mają inną budowę płyt. Rozruchowe mają płyty porowate, są jak pumeks.
Idzie o dużą powierzchnię, bo z dużej powierzchni można wydusić bardzo duże prądy.
Rozbudowana powierzchnia jest wrażliwa na gazowanie bo ulega przy gazowaniu
rozluźnieniu i spłynięciu. Gazowanie zaczyna się ok 15V. Akumulatory trakcyjne mają
płyty gładkie, prasowane. Mają dużo mniejszą powierzchnię i nie mogą dostarczyć tak
dużych prądów. Trakcyjne są sporo cięższe przy tej samej pojemności. Często w
literaturze płyty w akumulatorach trakcyjnych określa się jako pancerne. Akumulatory
trakcyjne dobrze znoszą przeładowanie i skrajne wyładowanie. Akumulatory rozruchowe
najlepiej znoszą utrzymywanie na nich napięcia 14,2 14,8.
-
22. Data: 2012-10-25 22:57:52
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>
W dniu 25.10.2012 00:53, a...@p...pl pisze:
> Czesc,
>
> czasami sie szwendaja zasilacze do notebookow (roznych producentow) i
> maja wydajnosc 3/4/5 A na rozne napiecia (od 14V w gore). Jak wam sie
> wydaje, jakimi parametrami musialby sie charakteryzowac taki zasilacza
> aby mozna byloby go wykorzystac do ladowania akumulatora
> samochodowego.
>
Ja używałem przez pewien czas zwykłego zasilacza z kompa stacjonarnego.
Podniosłem tylko nieco napięcie, no i był problem, bo zasilacz nie
chciał pracować bez obciążenia. Musiałem dać żarówki, żeby wystartował.
Rozwiązanie to się sprawdzało, przy okazjonalnym ładowaniu w zimę.
--
Cezary Grądys
c...@w...onet.pl
-
23. Data: 2012-10-26 08:34:01
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 25 Oct 2012 01:42:56 +0200, a...@p...pl napisał(a):
>>Nie ryzykowałbym, akumulator potrzebuje 15V i prąd 10-ciogodzinny
>>liczony z jego pojemności. Przypuszczam że koszt regulatora będzie
>>wyższy niż prostownik z targu.
>
> np. zasilacz wyciagniety z torby HP: 19V 4,7A
> wiec jest 4.5V roznicy, ktora trzeba zgubic na elektronice kontrolera
Eee tam elektronice ... zarowke szeregowo podlaczyc :-)
J.
-
24. Data: 2012-10-26 09:10:29
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 24 Oct 2012 18:10:05 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):
> Współczesne akumulatory rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego.
Aleś dał d... :)
--
Jacek
-
25. Data: 2012-10-26 09:48:11
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
news:w9nzuxni038e$.syh7si50p9uq$.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 24 Oct 2012 18:10:05 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):
>
>> Współczesne akumulatory rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego.
>
> Aleś dał d... :)
Kurakowi kopiuj wklej się zacięło.
Marek
-
26. Data: 2012-10-26 16:58:09
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: k...@v...pl
W dniu piątek, 26 października 2012 09:10:27 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> Dnia Wed, 24 Oct 2012 18:10:05 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):
>
>
>
> > Współczesne akumulatory rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego.
>
>
>
> Aleś dał d... :)
>
> --
>
> Jacek
Głupi jesteś. Dokąd nie napiszę dlaczego, to że "głupi jesteś" się nie liczy. Jak
potrafisz uzasadnić dlaczego współczesnych akumulatorów rozruchowych nie ładuje się
że źródła napięciowego to bardzo proszę. Udowadniaj ze dałem dupy. Dla ułatwienia
dodam że w samochodzie akumulator ładowany jest z ....... .
-
27. Data: 2012-10-26 17:01:20
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: k...@v...pl
W dniu piątek, 26 października 2012 08:33:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Thu, 25 Oct 2012 01:42:56 +0200, a...@p...pl napisał(a):
>
> >>Nie ryzykowałbym, akumulator potrzebuje 15V i prąd 10-ciogodzinny
>
> >>liczony z jego pojemności. Przypuszczam że koszt regulatora będzie
>
> >>wyższy niż prostownik z targu.
>
> >
>
> > np. zasilacz wyciagniety z torby HP: 19V 4,7A
>
> > wiec jest 4.5V roznicy, ktora trzeba zgubic na elektronice kontrolera
>
>
>
> Eee tam elektronice ... zarowke szeregowo podlaczyc :-)
>
>
>
> J.
Nic żarówka nie da bo jak zacznie spadać prąd ładowania to na niej będzie coraz
mniejszy spadek napięcia. W efekcie napięcie na akumulatorze wzrośnie ponad 15V.
Konsekwencje są znane i dobrze udokumentowane odmową wymiany tak uszkodzonego
akumulatora jeśli ma gwarancję.
-
28. Data: 2012-10-26 21:42:26
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: RR <m...@w...pl>
W dniu 2012-10-26 17:01, k...@v...pl pisze:
> Nic żarówka nie da bo jak zacznie spadać prąd ładowania to na niej będzie coraz
mniejszy spadek napięcia. W efekcie napięcie na akumulatorze wzrośnie ponad 15V.
Konsekwencje są znane i dobrze udokumentowane odmową wymiany tak uszkodzonego
akumulatora jeśli ma gwarancję.
>
To rozwiązanie widziałem na wopowskich - w tamtych czasach - powt
(punktach obserwacji wzrokowo technicznej). Akumulatory rozruchowe
agregatów prądotwórczych były w ten sposób doładowywane 24 godziny na
dobę. Musiano bardzo często uzupełniać wodę destylowaną, bo gotowały
się te akumulatory, że hej.
--
rry
-
29. Data: 2012-10-26 23:29:51
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
Powitanko,
> Najlepsze buforwe to jest 13,65 (20 st. C) - 3mV na cele na 1 stopień
> różnicy od 20 to wynika z chemii.
Mozesz rozwinac z ta chemia?
Te 3mV to w dol od 20?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
30. Data: 2012-10-27 16:27:51
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
news:k6evcf$efn$1@usenet.news.interia.pl...
> Mozesz rozwinac z ta chemia?
> Te 3mV to w dol od 20?
Ale po co tak kombinować. Skoro producenci się napocili i przygotowali
tabelki i wykresy dla swoich akumulatorów to trzeba z tego korzystać.
Marek