eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka › Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    Date: Thu, 25 Oct 2012 14:24:04 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <508919f5$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <50892d56$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>

    Hello Ukaniu,

    Thursday, October 25, 2012, 2:15:11 PM, you wrote:

    > Moja wina, że pomieszałem sprawy - teraz praktycznie w UPS masz AGM i tam
    > poza wycieraniem kurzu nic się nie robi. Stąd dbanie o to o co jedynie
    > można - napięcie i temepratura.
    > Tylko, nie są w szeregu. Druga sprawa to czas pozostawania pod napięciem
    > 14,5V kiedy już zgromadzą 100% ładunki i pad idzie tylko na gazowanie i
    > ciepło. No ale fakt - są trwalsze, wytrzymalsze i można do nich dolać wody.

    Ale jakiż to prąd? Po odjęciu samowyładowania pozostaje malutki ułamek
    ampera. Poza tym - mowa o ładowarce do akumulatora samochodowego,
    która nie jest wiecznie podłączona.

    Co innego zwykła ładowarka z marketu, która daje 16+V szczytowego pod
    małym obciążeniem - osobiscie się przekonałem, czym skutkuje
    pozostawienie jej podłączonej przez 2 tygodnie do akumulatora :(

    --
    Best regards,
    RoMan