eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaładowarka akumulatorów AAA, 4 niezależne kanały z prądem 80mA? coś zamiast BC-700Re: ładowarka akumulatorów AAA, 4 niezależne kanały z prądem 80mA? coś zamiast BC-700
  • Data: 2014-03-04 11:32:38
    Temat: Re: ładowarka akumulatorów AAA, 4 niezależne kanały z prądem 80mA? coś zamiast BC-700
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czyli co mam rozumieć, że teorie prądu 1/10 już nie mają zastosowania jako
    najbardziej optymalnego? W starszych publikacjach podawano, że ładowanie
    wyższymi prądami nie jest w stanie władować w akumulator tyle energii ile
    przy zalecanym 1/10C. Czyli takie ogniwko ładowane prądem 700mA teoretycznie
    potem jest w stanie oddać mniej z siebie niż to co było ładowane mniejszym
    prądem (?).
    Przy wyższych prądach ogniwo ma zdecydowanie wyższą temperaturę i nie wpływa
    to korzystnie na trwałość - coś się zmieniło?

    Zdaję sobie sprawę, że wskazana ładowarka ładuje prostokątnym przebiegiem
    któremu tylko zmienia się współczynnik wypełnienia w zależności od zadanego
    prądu 200/500/700
    Więc w piku tam i 2A leci mimo, że średnia wartość to ustawione np. 200mA
    Tak więc jakie niby zalety ma ładowanie wyższymi prądami (średnimi)?
    Bo dla mnie nie ma to żadnej zalety, mi się nie spieszy i nie mam problemu
    poczekać 16h na zakonczenie procesu ładowania.