  • 1. Data: 2012-11-17 20:03:46
    Temat: ladowarka akumulatora z regulatora ladowania
    Od: n...@...pl

    Czesc,

    gdzies w otchlani garazu znalazlem tzw. prostownik do samochodu, ale w
    srodku to za duzo "czesci" nie ma: trafo, diody i chyba jakis
    bezpiecznik (polimerowy). Ja takiemu prostownikowi to nie wierze.
    Jakis kumpel mi stwierdzil, zebym dolozyl do niego regulator pradu
    ladowania od jakiegos samochodu aby zapewnic odpowiednie ladowanie.
    Gdzies dzwonilem do sklepu z czesciami i to jakies 30-40 zl moze
    kosztowac.

    Co wy na to? Bedzie to dzialac?

    Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?

  • 2. Data: 2012-11-17 22:24:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    n...@...pl pisze tak:

    > Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?

    od 13.8v do 14.5v

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-11-19 09:49:19
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Uzytkownik <n...@...pl> napisal w wiadomosci
    > Co wy na to? Bedzie to dzialac?

    A jak planujesz podlaczyc ten regulator?

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 4. Data: 2012-11-19 10:14:44
    Od: n...@...pl

    On Sat, 17 Nov 2012 20:03:46 +0100, n...@...pl wrote:

> [...]
    >kosztowac.
    >
    >Co wy na to? Bedzie to dzialac?
    >
    >Jaki zakres napiec wyjsciowych ma alternator w samochodzie?

    po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
    regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
    napiecie na jego wyjsciu!

  • 5. Data: 2012-11-19 23:07:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    n...@...pl pisze tak:

    > po zglebieniu tematu takiego regulatora, to nie bedzie dzialac, bo
    > regulator reguluje prad wzbudzenia alternatora aby kontrolowac
    > napiecie na jego wyjsciu!

    Zrób sobie taki zasilacz jaki robią krótkofalowcy. Taki układ ma wielką
    zaletę, że tranzystora mocy nie trzeba izolować od metalowej obudowy.

    http://piterpro.private.pl/zasilacz138v.png

    http://hmin.tripod.com/als/andysm/drawings/supplies/
    dcamp-01.gif

    --
    Piter

  • 6. Data: 2012-11-23 22:29:49
    Od: "Wojciech_B" <P...@i...pl>

    Post wyzej ktos napisal o ladowarce z Lidla/Tronic.Mam taka ladowarke i
    uzywam drugi rok.Stwierdzam, ze to najlepsza ladowarka jaka w ciagu 30 lat
    uzywalem,laduje,nie przeladowuje,konserwuje (moze byc podpieta nawet kilka
    dni-tylko podtrzymuje napiecie akumulatora w tym czasie).Mam diesla i bardzo
    malo,szczególnie w zimie go uzywam a akumulator zawsze sprawny.Polecam