  • 1. Data: 2012-11-17 13:22:34
    Temat: Pamięci SDHC 8 GB EMTEC - problem i ostrzezenie!
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Ostanio w markecie Carrefour zakupiłem łacznie około 10 kart SDHC 60X 8GB.
    class 4 Ultra High Speed 18 MB/s za dośc atrakcyjna cenę ok 17 zł.
    Kupowałem pariami najpierw chyba 3 sztuki - dwie niebieskie i jedna czarna.
    Były do wyboru dwa kolory kart: niebieska i czarna. Każd karta zamknięta w
    blistrze. Niby miały byc takie same. Napisy na blistrach te same. Nalepki
    naklejone na przodach kart też wszystkie jednakowe. Po otwarciu blistrów co
    jak wiadomo wiąże się z rozerwaniem tego rodzaju opakowania okazało się, że
    karty różnią się nie tylko kolorem, ale czyms bardzo istotnym.

    Czarne karty miały powypalane z tyłu (czego jak były w blistrze nie było
    widać) szereg napisów, z których moim zdaniem najważniejsze to:

    SD-K08G 1149
    WY1870N
    MADE IN TAJWAN 8GB

    Niebieskie są z tyłu bez żadnych napisów.

    I teraz najważniejsze. Te czarne chodzą bardzo dobrze. szybki bezproblemowy
    transfer w obydwie strony (zapis odczyt). Natomiast te niebieskie można o
    kant d... potłuc. Bardzo wolny transfer zmniejszajacy się w miarę
    zapełniania karty. Bardzo zła współpraca z czytnikami typu karta-USB.
    Właściwie moge je jedynie nagrywac w wyspecjalizowanym gnieździe SD jakie
    mam w laptopie. Zywają połączenia, pojawiają się błędy, które powodują
    potrzebe formatowania takiej karty co trwa wieki. Czarnych dokupiłem
    jeszcze, a dwie niebieskie stoja mi jak kością w gardle. W innym sklepie
    zauważyłem (pewnie) te same niebieskie karty przeszło dwa razy droższe niż
    ja dałem (coś 34 zł). Czarne - ekstra, niebieskie do d....y. Sprawdzałem na
    dwóch kompach z dwoma różnymi systemami operacyjnymi. Może w aparatch czy do
    czego tam sa przeznaczone dają sobie rade, ale do wykorzystania jako pamięc
    zapisywalna (z czytnikiem typu pendrive) są okropne.

    Chciałbym ostrzec przed tymi niebieskimi kartami. Jesli chcecie kupić SDHC
    EMTEC 8 GB to sie zastanówcie najpierw: kupcie ew. jedną dla testów. Czarne
    myśle można brac w ciemno bo to jakaś inna wytwórnia i klasa
    nieporównywalna.

    Co o tym myślicie? Reklamowac jakoś te niebieskie niech zamienia na czarne?
    Niby nie są uszkodzone, ale są strasznie uciażliwe w użytkowaniu nie mówiąc
    o tym że są strasznie wolne. Zauważyłem, że w sklepach właściwie są same te
    niebieskie. Może jednak są inne niż ja kupiłem? Bo jeśli nie, to jest to
    straszny shit jaskiś.

    pzdr J.

  • 2. Data: 2012-11-17 20:49:20
    Temat: Re: Pamięci SDHC 8 GB EMTEC - problem i ostrzezenie!
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > SDHC EMTEC 8 GB to sie zastanówcie najpierw: kupcie ew. jedną dla
    > testów. Czarne myśle można brac w ciemno bo to jakaś inna wytwórnia i

    A Emtec w ogóle robi coś sam czy tylko przepakowuje chinole jakie wpadną w
    łapy w swoje pudełka?
    Ja tam już dawno zraziłem się do BASFf/Emtec i nic nie kupuję

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-11-17 20:50:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.11.2012 13:22, sofu wrote:
    > Co o tym myślicie? Reklamowac jakoś te niebieskie niech zamienia na
    > czarne? Niby nie są uszkodzone, ale są strasznie uciażliwe w użytkowaniu
    > nie mówiąc o tym że są strasznie wolne.

    Miały class 4 na opakowaniu? Miały. To są niezgodne z umową. W markecie
    przyjmą raczej bez mrugnięcia okiem.

    Michoo

  • 4. Data: 2012-11-17 22:35:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sofu pisze tak:

    > Chciałbym ostrzec przed tymi niebieskimi kartami. Jesli chcecie
    > kupić SDHC EMTEC 8 GB to sie zastanówcie najpierw:

    EMTEC to w ogóle nie idzie w sklepach. Nie dość że np pendrajwy mają
    beznadziejne pękające obudowy to jeszcze oszałamiające prędkości odczyt
    zapis.

    Kupiłem 32GB (za 50zł w promocji) na próbę, licząc się z tym że
    prędkość nie będzie szalona ale 7MB/s znokautowało mnie ;)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2012-11-18 01:03:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    sofu napisał(a) :
> [...]
    > niebieskie. Może jednak są inne niż ja kupiłem? Bo jeśli nie, to jest to

    Shit pewnie. Reklamować. Sprawdź je programem CardTest 1.2a.
    Zdziwisz się, że tylko sam maleńki początek karty jest szybki,
    reszta kilkukrotnie wolniejsza. Jednym słowem oszustwo.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2012-11-18 12:20:54
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > I teraz najważniejsze. Te czarne chodzą bardzo dobrze. szybki
    > bezproblemowy transfer w obydwie strony (zapis odczyt).

    szybki? tzn. 18 MB/s? ale zapis? a odczyt?

  • 7. Data: 2012-11-19 10:02:06
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > szybki? tzn. 18 MB/s? ale zapis? a odczyt?

    Producent: Emtec
    Klasa produktu: Karta pamięci FLASH
    Typ karty pamięci: SecureDigital Card
    Pojemność pamięci: 8 GB
    Szybkość odczytu: 18 MB/s
    Szybkość zapisu: 10 MB/s
    Szerokość: 22 mm
    Głębokość: 2 mm
    Wysokość: 44 mm
    Przełącznik ochrony zapisu: Nie (właśnie że tak - mój przypis)

    kod produktu: EKMSD8G60XHCN

    tak wyglada w blistrze :

    http://www.ontech.pl/product-pol-125750-EMTEC-KARTA-
    PAMIECI-SDHC-8GB-60X-18MB-S-10MB-S-EKMSD8G60XHCN-.ht
    ml

    Zapis niby 10 MB/s odczyt 18 MB/s choć piszą różnie np. 8 MB/s zapis i 15
    MB/s oczyt

    Tak wyglada g...o
    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/karty-pamiec
    i-flash-sd/emtec-sdhc-8gb-60x-class-4

    A tak wyglada cacy
    http://www.neo24.pl/?p=emtec_sdhc_8gb_ekmsd8g60xhcn&
    aff_id=101372

    Ta czarna jest jak dla mnie ok choć nie s jest to demon szybkości, a ta
    niebieska to shit zupełny. Przy czym to moze taka partia jest?

    J.

  • 8. Data: 2012-11-20 09:22:15
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]

    > właściwie są same te niebieskie. Może jednak są inne niż ja kupiłem? Bo
    > jeśli nie, to jest to straszny shit jaskiś.

    Napis na karcie "Class 4" jednoznacznie określa, ze karta nie powinna
    działać wolniej niż 4MB/s (nie ważne czy zapis czy odczyt). Bełkot
    marketingowy na blistrze nie jest wiążący bo to moze być max który karta
    osiąga w określonych warunkach i np. przy odczycie ;)
    Ja kiedyś kupiłem kartę SDHC GOODRAM 4GB w promocji w Realu. Była Class 4, a
    zapis ledwie mieścił się w Class 2. Nie było problemu z reklamacją, oddali
    pieniądze.