  • 51. Data: 2011-01-27 11:35:14
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    > Taaa szczególnie głupie są firmy produkujące aku
    > które w pdf-ach zalecają takie właśnie napięcie.
    > Zauważ że w aukcie aku jest ładowany sporadycznie,
    > no chyba że u ciebie auto jezdzi 24h-365dni.

    Ale co z tego, że sporadycznie - za to jakim prądem.

    Jak robisz miesięcznie 3000 km ze średnią prędkością 100 km/h (ja tak
    miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
    jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2011-01-27 14:17:16
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z antymonem? przecież one gazowały jak postawiło się obok baterię płaską.

    co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób żeby
    inni też wiedzieli o co chodzi. Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
    życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.
    Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie tacy
    co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.

  • 53. Data: 2011-01-27 18:50:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 12:35:14 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > miałem jeszcze niedawno), to masz 30 godzin ładowania - mało? A jak
    > jeździsz wolniej, to jeszcze gorzej, bo czas się wydłuża.

    No ale to nadal nie jest to samo co w urządzeniach z podtrzymaniem
    gdzie taki aku jest ładowany ciągle i dla takich warunków podaje się
    b ezp max napięcie, a co do samochodów to sam widzisz że koncerny
    samochodowe doszły do tego że więcej się jezdzi jak kiedyś i nie trzeba
    tak mocno ładować aku.
    A co do autora wątku jak chce ładować ciągle aku to bezpieczniej dla
    aku utrzymywać te 13.75 niz jak niektórzy radzą więcej, bo to skróci
    jego żywotność.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 54. Data: 2011-01-27 19:34:54
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > gdzie taki aku jest =C5=82adowany ci=C4=85gle i dla takich warunk=C3=B3w=
    > podaje si=C4=99
    > b ezp max napi=C4=99cie, a co do samochod=C3=B3w to sam widzisz =C5=BCe =
    > koncerny
    > samochodowe dosz=C5=82y do tego =C5=BCe wi=C4=99cej si=C4=99 jezdzi jak =
    > kiedy=C5=9B i nie trzeba
    > tak mocno =C5=82adowa=C4=87 aku.
    > A co do autora w=C4=85tku jak chce =C5=82adowa=C4=87 ci=C4=85gle aku to =
    > bezpieczniej dla
    > aku utrzymywa=C4=87 te 13.75 niz jak niekt=C3=B3rzy radz=C4=85 wi=C4=99c=

    Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą. Ostatnim samochodem który mial
    ujemny bilans ladowania na wolnych obrotach był 126p, wersja z prądnicą. Żeby
    uzupełnic ubytek wynikajacy z rozruchu teoretycznie potrzeba do minuty pracy
    silnika benzynowego i trochę dłużej diesla. Ładowanie ze stacjomarnej
    ladowarki i z alterntora w samochodzie nie różni się niczym. Nie ma roznych
    gatunkow prądu stalego. Jak samochod jest pełnosprawny to przejechanie
    codziennie kilometra sprawia ze nie ma problemów z odpaleniem. Jak są problemy
    i trzeba akumulator ladować to znaczy że coś jest popsute, najczęsciej
    akumulator potem rozrusznik. Kreci ale bierze za duzo prądu. Prostownik
    potrzeby jest jedynie w sytuacjach kiedy samochód jest uzwany sporadycznie.

  • 55. Data: 2011-01-27 20:18:31
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał

    > co "z antymonem" Masz jakąś mysl do przekazania to zrób to w taki sposób
    > żeby
    > inni też wiedzieli o co chodzi.

    co czarnym? czarny ołów?
    Pytałem o to co było dodawane do płyt ołowianych w tym akumulatorze.
    Bo przecież to nie były płyty z czystego ołowiu....
    A jeżeli nie kojarzysz antymonu lub wapnia w związku z akumulatorami
    samochodowymi, to przypomnę co napisałem dużo wcześniej: poczytaj jak działa
    akumulator.

    > Mnie jakoś nie gazowały. Zresztą specjalnie z
    > życiu się akumulatrów nie naladowaem. Przez 30 lat kilka kilkanaście razy.

    A świstak siedzi i zawija w sreberka...

    > Kazdy bęzdie gazowal jak się nie ma pojęcia o ładowaniu. Byli w usenecie
    > tacy
    > co tak ladowali aż bezobslugowe im porozrywało.

    Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...

    --
    Desoft

  • 56. Data: 2011-01-27 20:40:20
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > akumulator.

    > A świstak siedzi i zawija w sreberka...

    > Są w usenecie tacy, co właśnie tak radzą...

    jebnięty nie jestem i z koniem się nie będę kopał. Masz rację.

  • 57. Data: 2011-01-27 21:10:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 20:34:54 kogutek <s...@n...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Nie wiesz nie pisz tylko czytaj tych co wiedzą.
    Ciebie na pewno nie będę czytał bo i tak g.. wiesz
    EOT

    --
    Pozdr
    JanuszK