  • Data: 2011-01-25 09:03:44
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 Jan 2011 00:41:50 +0100, a...@p...pl wrote:

    >Czesc,
    >
    >mam gdzies w piwnicy tzw. prostownik do ladowania akumulatora
    >samochodowego, ale wogole mu nie ufam, bo napiecie w niektorych
    >momentach wzrastalo > 15-16V.
    >
    >I tak sobie wymyslilem, ze zrobie sobie ladodarke na bazie zasilacza
    >do notebooka (ca15-20V 3A lub podobny). Potrzebuje cos podlaczyc
    >pomiedzy zasilaczem a akumulatorem aby pilnowalo ladowania:
    >
    >- pod akumulatora 12V (samochodu osobowego)
    >- ograniczenie pradu ladowania (do jakiegos poziomu - albo 2-3
    >poziomy)
> [...]

    no i tym sposobem zeszlicie panowie na inny tor dyskusji.
    Potrzebowalem pomocy, co kupic do polutowania lub do samodzielnego
    zrobienia (mam kolege co moze mi to polutowac i uruchomic). A wy
    wdajecie sie w wielka dyskusje.

    Jest czasami potrzeba doladowania (pewnego, bezobslugowego)
    doladowania auta, ktore stoi sobie pod chmurka lub w pozyczonym garazu
    i rzadko jezdzi i czasami jest potrzeba aby pojechalo. Chcialbym moc
    cos podlaczyc bez odpinania klem i przyjsc za 2-3 dni. A innym razem
    moc naladowac akumulator wyjety (z auta innego) i naladowac w domu
    przez noc.

    Zakladam, ze jest zrodlo zasilania i potrzebuje cos pomiedzy zrodlem a
    akumulatorem, aby sie naladowalo sprawnie i bezpiecznie i ew. przeszlo
    w stan podtrzymania itp.

    Wiec jak macie jakies doswiadczenie z takimi prostymi w miare ukladami
    to pomozcie cos wybrac.

    ThinkXtra