  • 1. Data: 2011-10-08 17:03:41
    Temat: ladowarka NiMH - 3A/cele
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    trafila mi sie gratis ladowarka na 4 cele, ale ladowarka to super
    hiper ultra fast

    laduje AA (3000mA) i AAA (1500mA) - kazda z osobna. Rozbieralem te
    ladowarke i w srodku jest kupe elektroniki i wentylator. Do kazdej
    celi idzie osobny kabelek z osobnego scalaka.

    Jeszcze nie testowalem "smazenia" akumulatorow i nie mam zamiaru,
    zanim nie obnize (jezeli sie da) pradu do normalnego poziomu.

    Mozna byloby przelutowac kable z cel AAA na AA i w ten sposob obnizyc
    ladowanie AA do 1500mA ale to i tak 2-3 razy za duzo.

    Macie jakis pomysl, jak to daloby sie przerobic? Wpiac cos rownolegle
    do celi, aby prad poszedl bokiem - jakis 700-1000mA ???

    Czy po prostu wrzucic do kosza albo do innych celow przeznaczyc???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-10-08 17:50:01
    Temat: Re: ladowarka NiMH - 3A/cele
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-08 19:03, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > celi idzie osobny kabelek z osobnego scalaka.

    > Czy po prostu wrzucic do kosza albo do innych celow przeznaczyc???

    Sprzedać

  • 3. Data: 2011-10-09 16:07:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Jeszcze nie testowalem "smazenia" akumulatorow i nie mam zamiaru,
    > zanim nie obnize (jezeli sie da) pradu do normalnego poziomu.

    Ale to smazenie - o ile wykrywanie delta-peak, (czy jak sie to tam nazywa)
    dziala poprawnie - to naprawde szkodzi akumulatorkom?
    Moze trzeba bylo kupic model na 50 mA i ladowac ze 4 doby niz psuc
    urzadzenie?

    Wystaw na Allegro, jak juz ktos powiedzial...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-10-10 23:40:48
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 9 Oct 2011 18:07:01 +0200, "SDD" <s...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >dziala poprawnie - to naprawde szkodzi akumulatorkom?
    >Moze trzeba bylo kupic model na 50 mA i ladowac ze 4 doby niz psuc

    ladowarka "dostana" a te 3000mA lub nawet 1500mA to troche duzo...

    Mam ladowarke BC-700 i swoje Eneloopy laduje pradem 200/500mA i nigdy
    ich do innej ladowarki nie wlozylem - leci im juz 4 rok i jak nowe
    (laduja sie rowniotko ca 2000mAh +/- 20-30mAh).

    Ta ladowara (bo inaczej jej nie mozna nazwac) po ew. przerobce mialaby
    sluzyc do ladowania innych akumulatorkow roznej masci....Ale chyba
    sobie odpuszcze przerobki, bo to chyba szkoda zachodu.

    --
    ThinkXtra