  • 1. Data: 2011-10-06 20:29:29
    Temat: Czy to ma sens? chyba nie...
    Od: Padre <P...@n...net>

    W Lidlu wkrótce będzie taka lampa:

    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _21896.htm

    Trwałość świetlówki 8000h, czas włączenia od 10 sekund do 11 minut czyli
    świetlówka powinna wytrzymać min. 43tys. załączeń, czarno to widzę...

  • 2. Data: 2011-10-06 20:45:52
    Temat: Re: Czy to ma sens? chyba nie...
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-06 22:29, Padre pisze:
> [...]
    >
    > Trwałość świetlówki 8000h, czas włączenia od 10 sekund do 11 minut czyli
    > świetlówka powinna wytrzymać min. 43tys. załączeń, czarno to widzę...

    Może rozwinę myśl :)
    Było by to może i niegłupie jako alternatywa samego włącznika
    zmierzchowego żeby światło nie włączało się zanim nie będzie potrzebne
    ale wtedy to raczej widział bym czasy od pół godziny do kilku godzin i
    mało czuły włącznik nie reagujący na kota czy jeża.

  • 3. Data: 2011-10-06 21:56:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 22:45, Padre pisze:

> [...]
    > ale wtedy to raczej widział bym czasy od pół godziny do kilku godzin i
    > mało czuły włącznik nie reagujący na kota czy jeża.

    Nie bardzo rozumiem o co co chodzi, ale z reguły w takich lampach możesz
    ustawić jako zmierzchowe (włącza się gdy jest ciemno) lub reagujące na
    ruch czyli mające oświetlić komuś drogę. Po co mu oświetlać drogę przez
    kilka godzin?
    A trwałość 8000 godzin jest pewnie dla świetlówki określona przez jej
    producenta przy jakimś zadanym typowym sposobie eksploatacji. Zapewne
    nie będzie to 43tysiące razy 11 minut czy 2.8 miliona załączeń razy 10
    sekund.

    MD

  • 4. Data: 2011-10-07 00:36:46
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    > ale wtedy to raczej widział bym czasy od pół godziny do kilku godzin i
    > mało czuły włącznik nie reagujący na kota czy jeża.

    Mam cos w tym rodzaju. Zauwaz, ze pod spodem sa pokretla do regulacji -
    tam wlasnie regulujesz "wyczuwanie zmierzchu" i czulosc na ruch.
    U mnie czujnik dziala od momentu gdy sie zaczyna robic szaro i na
    odleglosc do furtki. Sasiad nie wyregulowal, i jak u mnie pies chodzi to
    mu sie przed garazem zapala ;) A ma garaz 20m vis-a-vis budy, wiec
    prawie cala noc mu sie swieci ;P

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 5. Data: 2011-10-07 00:57:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mam cos w tym rodzaju. Zauwaz, ze pod spodem sa pokretla do regulacji -
    > tam wlasnie regulujesz "wyczuwanie zmierzchu" i czulosc na ruch.

    Kurcze, chyba nie po polsku napisałem,
    z grubsza chodzi mi o to jaki ma sens sterowania świetlówki czujką PIR
    szczególnie na kilkanaście sekund czy minutę, przecież w pół minuty nie
    osiągnie nawet znamionowej jasności i to ją zamorduje w ruchliwym
    miejscu w pół roku a w rzadko uczęszczanym nie ma sensu zakładać
    energooszczędnej.

    Przecież nie chodziło mi o to czy lampa z czujnikiem ma sens tylko czy
    ma sens taka lampa z świetlówką bo do tej pory widziałem wyłącznie z
    halogenem.

  • 6. Data: 2011-10-07 05:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Oct 2011 02:57:45 +0200, Padre napisał(a):
> [...]
    > osiągnie nawet znamionowej jasności i to ją zamorduje w ruchliwym
    > miejscu w pół roku a w rzadko uczęszczanym nie ma sensu zakładać

    Po pierwsze - skad wiesz co tam wsadzili, po drugie - moze wzmocnione, po
    trzecie - co sie martwisz, trzymaj paragon, po czwarte - wsadzilem
    swietlowke do lazienki - wytrzymala ponad rok.

    > Przecież nie chodziło mi o to czy lampa z czujnikiem ma sens tylko czy
    > ma sens taka lampa z świetlówką bo do tej pory widziałem wyłącznie z
    > halogenem.

    Z halogenem tez nie ma sensu. Bo to i nie lubia czestych wlaczen i wymagaja
    nagrzania. no i koty ci rachunek nabijaja.

    Po przedostatnie: sa swietlowki wzbudzane indukcyjnie, bezelektrodowo.

    J.

  • 7. Data: 2011-10-07 16:50:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    >W Lidlu wkrótce będzie taka lampa:
    >
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _21896.htm

    Z 6 lat temu kupiłem w Lidlu lampę zewnętrzną z taką samą czujką, ale na
    żarówkę 60W i do tej pory żarówki jeszcze nie wymieniałem. Czas świecenia
    4min po wykryciu ruchu.

  • 8. Data: 2011-10-07 18:57:05
    Od: Padre <P...@n...net>

  • 9. Data: 2011-10-07 19:55:02
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    > Po pierwsze - skad wiesz co tam wsadzili, po drugie - moze wzmocnione, po
    > trzecie - co sie martwisz, trzymaj paragon, po czwarte - wsadzilem
    > swietlowke do lazienki - wytrzymala ponad rok.

    cytując opis "z żarówką energooszczędną 22 W (~ ok. 120 W), " , a na zdjęciu
    widać co wsadzili
    no tu wielkiego pola manewru nie ma

    MaW

  • 10. Data: 2011-10-07 20:17:34
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > ... Sasiad nie wyregulowal, i jak u mnie pies chodzi to mu sie przed
    > garazem zapala ;) A ma garaz 20m vis-a-vis budy, wiec prawie cala noc mu
    > sie swieci ;P

    Może to celowo zrobił, żeby pieskowi w nocy ciemno nie było? :)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)