  • 1. Data: 2011-10-08 00:14:44
    Temat: Pytanie do osób znających Arduino
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Robię sobie teraz płytkę testową z ATmega328. Pomyślałem, że przy
    okazji mógłbym "pobawić" się Arduino, skoro nic mnie to nie kosztuje
    (zrobię po prostu opisy zgodne z ich nazewnictwem portów i tyle).
    Zastanawia mnie jednak to, czy soft do Arduino standardowo nie wymaga
    jakiejś specjalnej konfiguracji układu FT232, który jest na płytce, aby
    się z AVRką komunikować?? Czy soft łączy się po wskazanym porcie COM,
    czy też gada z tym układem jakoś inaczej? Chodzi o to, że chcę dać tam
    zwykłego RSa i stosować zewnętrzny konwerter USB/RS232, o ile to możliwe.
    Z góry dzięki za odpowiedź!

    Konop

  • 2. Data: 2011-10-08 00:24:17
    Temat: Re: Pytanie do osób znających Arduino
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/07/2011 08:14 PM, Konop wrote:
> [...]
    > tym układem jakoś inaczej? Chodzi o to, że chcę dać tam zwykłego RSa i
    > stosować zewnętrzny konwerter USB/RS232, o ile to możliwe.

    Z tego co widziałem w różnych mutacjach *duina to nie ma znaczenia czy
    to jest ftdi i jak zaprogramowane. Możesz użyć innego konwertera, oby
    tylko zameldował się jako port szeregowy.
    Pierwsza wersja wersja arduina nawet nie miała usb, tylko wielkie złącze
    DSUB9 i i konwerter poziomów.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2011-10-08 10:49:45
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 08.10.2011 02:24, Jacek Radzikowski pisze:
> [...]
    > tylko zameldował się jako port szeregowy.
    > Pierwsza wersja wersja arduina nawet nie miała usb, tylko wielkie złącze

    OK, dzięki za odpowiedź, w takim razie o nic nie muszę się martwić.

    Konop

  • 4. Data: 2011-10-08 11:43:24
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > ... o nic nie muszę się martwić.