-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
Date: Tue, 04 Jan 2011 02:30:53 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 67
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <2...@n...onet.pl>
References: <ifrehg$llt$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1294104653 23962 213.180.130.18 (4 Jan 2011 01:30:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 01:30:53 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 188.33.173.212, 10.174.28.58
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101203 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.13
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:602276
[ ukryj nagłówki ]>
> >
> > Jasne ze ma. Takie samo jak magnetyzery do paliwa. Wydusić kasę z głupkow. 450
> > watów nagrzeje przy -25 blok że będzie parzył.
>
> Z całym szacunkiem mylisz się co do zasady, grzałka 400 podnosi
> temperaturę głowicy silnika w 3 godziny o 25C a to wystarcza żeby przy
> -20 na dworze silnik zapalił błyskawicznie nawet na LPG a parownik nie
> zamarzł po pierwszym kilometrze bo ciepła woda pójdzie w jego obieg
> natychmiast po odpaleniu silnika. Niewielka naturalna cyrkulacja
> powoduje że nagrzewa się praktycznie tylko głowica co wystarcza do
> prawidłowego odparowania mieszanki i szybkiego zapłonu i nic nie krąży
> przez chłodnicę bo termostat jest cały czas zamknięty.
>
> Dla tego Twoje dywagacje o 100kg żeliwa i reszcie są długie ale bez
> sensu. Sam nie używam magnetyzerów i innych głupot ale kiedy 3 lata temu
> przeprowadziłem się w miejsce gdzie nie mam garażu zamontowałem grzałkę
> w blok i jestem z niej zadowolony, samochód przy -20 odpala jak latem i
> szybciej z nawiewów leci dostatecznie ciepłe powietrze żeby nie parowała
> szyba.
>
>
>
Żeby przy -20 silnik zapalił jak latem to trzeba mieć
1. pelnosprawny silnik.
2. wyreguloany ospzręt.
3. pełnosprawny akumulator.
4. pełnosprawny rozrusznik.
Jeśli sa spelnione te 4 punkty to silnik odpala od pierwszego zakręcenia. Przy
prawidlowo podlączonej instalacji podgrzewania parownika i przy użyciu
odpowiedniego plynu parownik nie ma prawa zamarznąć przy -20 stopniach. Grzalki
potrzebne są w rzęchach. W pełnosprawnym samochodzie nic nie dają. Efekt
cieplego powietrza na szybę przy -20 nie istnieje. Pompa przez maly obieg i
nagrzewnice przewali kilka litrów podgrzanych maksymalnie o kilka stopni. Przy
mocy nagrzewnicy w granicach kilku kilowatow i wlaczonym wentylatorze
natychmiast wystygnie. Zakladanie grzalek zwyczajnie nie ma sensu. A tak przy
okazji. Od dzisiaj jedzże na plynie skladającym się z ponad 90% glikolu i
niecalych 10% tego co zostalo po spuszczeniu plynu. Jest idealnie. Silnik grzeje
się dwa razy szybciej niż na typowym plynie. Fizyka to fizyka, jej się nie da
oszukać. Jak coś ma dwa razy mniejsze cieplo wlasciwe niż woda to i dwa razy
szybciej sie grzeje.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.11 13:25 Michał Baszyński
- 05.01.11 01:43 kogutek
- 05.01.11 07:37 j.r.
- 05.01.11 13:40 kogutek
- 06.01.11 20:45 Padre
- 06.01.11 20:53 kogutek
- 06.01.11 21:05 Jarosław Sokołowski
- 06.01.11 21:11 Michoo
- 06.01.11 21:21 Jarosław Sokołowski
- 06.01.11 23:01 J.F.
- 06.01.11 23:10 J.F.
- 06.01.11 23:33 kogutek
- 07.01.11 00:08 Jarosław Sokołowski
- 07.01.11 00:57 kogutek
- 07.01.11 01:12 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo