  • Data: 2011-01-28 09:04:50
    Temat: Re: ładowanie akumulatora
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-27 12:11, mz pisze:
    > Witam
    > Na stronie
    > http://www.auto-swiat.pl/1-jak-ladowac-akumulator-cz
    yli-uwaga-nie-zrob-wybuchu
    > wyczytałem, że akumulator ładować trzeba, aż napięcie ładowania osiągnie
    > poziom 15,5V - 16,5V.

    Ale to przy ładowaniu +- stałym prądem = Q/10 i ciągłej obserwacji.
    Mimo to nie polecam tej metody. Intensywne gazowanie w ostatnim stadium
    nie jest zdrowe dla żadnego akumulatora.

    > Mam akumulator Cetre Plus 740 stoi on na codzień w piwnicy i czeka. Co jakis
    > czas go doładowywałem tak do 14,2V - 14,4V

    Ważne jest jaki prąd wtedy pobierał, a nie tylko jakie napięcie na nim było.

    Jeśli to było długotrwałe ładowanie (np. 24h) w czasie którego osiągał te 14
    z kawałkiem, a prąd opadł pod koniec do małej wartości, to jest to metoda
    jak najbardziej ok. Oznacza to, że masz prostownik bezpieczny, który
    nie wymaga nadzoru. Wada jest taka że ładuje on wolniej.