  • Data: 2011-02-14 13:21:18
    Temat: Re: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Feb 2011 13:05:27 +0100, "Maikok" <b...@v...pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A skąd wytrzasnąłeś 14 godzin ? A może 11 godzin ? A może 18 godzin ?

    14h stosuje się przy ładowaniu NiCd prądem 10-godzinnym. Przyznaję,
    jest to inny typ akumulatora i inaczej się go ładuje.

    Jednak z całą pewnością proces ładowania jest znacznie mniej efektywny
    niż 100%, więc i Twoje twierdzenie, że po 10h ładowania prądem 0,1C
    akumulator będzie w pełni naładowany jest błędne.

    >Zapoznaj się z problemem przeładowania akumulatora ołowiowego
    >i poczytaj o ładowaniu takiego akumulatora.

    A Ty poczytaj o sprawności (w sensie fizycznym)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawno%C5%9B%C4%87

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny

    "Sprawność akumulatora, czyli stosunek energii oddanej podczas pracy
    do energii włożonej do akumulatora w procesie ładowania, jest zawsze
    mniejsza od jedności. W większości akumulatorów sprawność jest rzędu
    60%."